rockstone Postat 19 december 2015 Postat 19 december 2015 En gång för några årsedan så försvann ez drummer från cubase på nåt mystiskt vis,, då kunde jag typ ta bort alla cubase pluggar har jag för mej och sedan läsa in dom på nytt?? och jag tror att jag gjorde det i operativsystemet på nåt vis. Nån som vet? Jag tror jag nollställde minnet på nåt vis och sedan läste in pluggarna på nytt?? nån som fattar hur d gick till, skulle behöva testa det igen
Lindari (oregistrerad) Postat 21 december 2015 Postat 21 december 2015 En gång för några årsedan så försvann ez drummer från cubase på nåt mystiskt vis,, då kunde jag typ ta bort alla cubase pluggar har jag för mej och sedan läsa in dom på nytt?? och jag tror att jag gjorde det i operativsystemet på nåt vis. Nån som vet? Jag tror jag nollställde minnet på nåt vis och sedan läste in pluggarna på nytt?? nån som fattar hur d gick till, skulle behöva testa det igen Du kan göra detta i Cubase! Du har en lista över VST Pluggar i Cubase. Sen är det bara att trycka Refresh. 🙂
Claes Holmerup Postat 21 december 2015 Postat 21 december 2015 Installerar man pluggarna i /steinberg/vstplugins/ istället för /steinberg/cubase_x/vstplugins så brukar alla versioner hitta dem automagiskt. De som ligger i vstplugins-mappen under en specifik Cubase-version kommer man inte åt utan att gå in i plugins-menyn och skriva in sökvägen. Det behöver bara göras en gång, så det är inget stort problem på det sättet - men risken finns ju att man inte tänker sig för, utan tar bort en gammal Cubase-versionsmapp, så det är säkrare att installera alla pluggar i den generella mappen istället...
MRS8 Postat 23 december 2015 Postat 23 december 2015 Installerar man pluggarna i /steinberg/vstplugins/ istället för /steinberg/cubase_x/vstplugins så brukar alla versioner hitta dem automagiskt. De som ligger i vstplugins-mappen under en specifik Cubase-version kommer man inte åt utan att gå in i plugins-menyn och skriva in sökvägen. Det behöver bara göras en gång, så det är inget stort problem på det sättet - men risken finns ju att man inte tänker sig för, utan tar bort en gammal Cubase-versionsmapp, så det är säkrare att installera alla pluggar i den generella mappen istället... bra med någon som har koll. kan jag sortera mina pluggar i cubase ? tex en mapp där jag har blåsinstrument och en annan med tex orgel osv. skulle bli mindre grötigt då!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.