rockstone Postat 18 december 2015 Postat 18 december 2015 Var i cubase kollar man om man har 64 eller 32 bits version? Om man har 32 bits cubase, kan man då köra 64vst plugin?
joachime Postat 18 december 2015 Postat 18 december 2015 Mac eller Windows? 64-bitars pluggar kräver dock 64-bitars host/DAW
joachime Postat 18 december 2015 Postat 18 december 2015 I OS X kan man välja att starta program som 32-bitars. Öppna Finder och gå till program-mappen Markera porgrammet och välja "Visa Info" (kortkommando kringla + I) Bocka i "Open in 32-bit mode" för att starta programmet i 32-bitarsläge nästa gång
laban1 Postat 18 december 2015 Postat 18 december 2015 (redigerat) Om man har 32 bits cubase, kan man då köra 64vst plugin? Med jbridge ska man kunna det, vet inte om cubase egna bridge funkar åt det hållet. Du glömde skriva version. Redigerat 18 december 2015 av laban1
rockstone Postat 18 december 2015 Trådstartare Postat 18 december 2015 Jag har windows 7, 64 bitar, ez drummer 64 bitar som inte hittas av cubase hur jag änn gör. Tänkte att det gick att kolla i programmet hur många bitar mitt cubase är på?
JJRockford Postat 18 december 2015 Postat 18 december 2015 Har du lagt till alla sökvägar där vst-filerna (.dll) är lagrade? Tycker att det verkar bli fler och fler för varje år som går 🙂
van Caine Postat 18 december 2015 Postat 18 december 2015 Med jbridge ska man kunna det, vet inte om cubase egna bridge funkar åt det hållet. Du glömde skriva version. Cubase/Nuendos egna bridge är väldigt väldigt dålig, så skulle kanske undvika den i vart fall... Börjar själv dock bli dax att testa Jbridge här! Har en samling gamla utgångna men skojiga pluggar som vore kul att få igång igen :-) Har du lagt till alla sökvägar där vst-filerna (.dll) är lagrade? Tycker att det verkar bli fler och fler för varje år som går 🙂 Amen.
pme (oregistrerad) Postat 18 december 2015 Postat 18 december 2015 Cubase skriver ut det i intro dialogen vid start.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.