Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Cubase hittar inte ez drummer 2, köpte det för ett par dagar senn och cubase hittar det ej, har vart ute för detta förut och det är väll ez.dll filen som inte ligger i rätt vst mapp???blir så trött. Jag har ju flera vst mappar, ska jag kopiera dem och lägga den i alla vst mappar eller hur gör man lättast.

Cubase 5 har jag.

Annons
Postat

Hej har haft samma problem.....enklast är att lägga in ezdrummer2.dll i ngr olika vst-pappar och i själva Cubase..testa VST 3....sen finns det också en mapp i Program VST-plug-ins....testa tills det funkar....

Postat (redigerat)

Ja har lagt den filen överallt men det funkar ej, (har gjort så förr) och det hjälper inte att uppdatera pluggarna och visa cubase var programmet finns. Har ominstalerat både cubase och ez drummer nu.

Med ez drummer demon så funkade det bra. Vad ska jag göra egentligen.

Redigerat av rockstone
Postat

funkar det inte med; program/steinberg/cubase/VSTplugin ?

har själv ettan och den behövde en fix från deras hemsida för att funka i 64-bit

Henxon (oregistrerad)
Postat

Fråga på Toontrack.com:s forum så får du hjälp! Har du installerat både 32- och 64-bitars versionen av EZdrummer 2? Det är ganska vanligt att man installerar bara den ena men ens DAW letar efter den andra, så att installera båda gör ofta att det fungerar...

Postat

Skulle det kunna va så att cubase letar efter demon, fast den är avinstalerad? jag har ju installerat 64 bitars versionen, men 32 bitarsversionen går inte att installera, Det står nåt att det inte finns nån sökväg när ja klickar på ikonen på till själva programmet.

Henxon (oregistrerad)
Postat

Kolla att du har extraherat zip-filen du laddat hem, och inte bara dubbelklickar på den och sen klickar på installeraren. Windows packar inte upp filen då. Högerklicka på den och välj "packa upp" (heter något liknande).

Postat (redigerat)

Fråga på Toontrack.com:s forum så får du hjälp!

Ja, för deras support suger ordentligt, där får du ingen som helst hjälp! Har prövat 3 olika ärenden, senast har jag hållit på i ca 7 veckor nu, det är bara att ge upp. Troligen finns ingen support, det blir billigare med forum antagligen.. men det är ju inte så att man längtar efter att köpa fler Toontrack produkter direkt..

Redigerat av laban1
Postat

Kolla att du har extraherat zip-filen du laddat hem, och inte bara dubbelklickar på den och sen klickar på installeraren. Windows packar inte upp filen då. Högerklicka på den och välj "packa upp" (heter något liknande).

jodå den e allt upppackad

Postat (redigerat)

Om nån har några tips så är jag mycket tacksam!,

Jag har hittils, ominstalerat den köpta versionen av ez drummer, både 32 bit och 64 bit,även test-instalerat demon igen, avinstalerat ljudkort, ominstalerat cubase, lagt dll filen(till ez) på typ 15 olika ställen, instalerat ez drummer på flera olika ställen,och läst noga vart man ska lägga den. försökt att uppdatera plugin information(men den hittar det ej).

Kom gjärna med tips

Redigerat av rockstone
Postat

Nu har jag inte cubase, men finns där inte nånstans i "Settings" en sida där man lägger in vilka foldrar som cubase ska leta efter pluggar i?

Lägg in sökvägen till där ez-drummer placerade .dll-filerna från början. Sedan borde det finns en knapp för att scanna efter pluggar på samma ställe som du borde klicka på.

• Gilla 1
  • 1 månad senare...
Postat

Hejsan!

Om du inte fått ordning på Ezdrummer dll. filen, så har jag för ig att den skall ligga i

C:>programdata> och ligger "fritt" och ej ngn specifik mapp, alternativt att det ligger i din personliga mapp "mina mappar" möjligen under Toontrack om du installerat "by default"

Postat

Man kan i Cubase ange vilka mappar som ska scannas för vst-pluginer. Se till att mappen där ezdrummers dll ligger finns angiven.

• Gilla 1
Postat

Hittade detta på Cubase forum. Vet inte om det kan vara till någon hjälp.

Make sure the "ezdrummer.dll" file is installed in the "C:\Program Files\Steinberg\Vstplugins" folder (of course "C" could be whatever you have the drive labeled). If it is not, then paste a copy of it there. Then check to ensure it is showing up in Cubase by going to "Devices">"Plug-in Manager" then clicking on the "VST Instruments" tab to see if it is in the list of VST Instruments. If CB was already started you will have to hit the refresh button that is on the VST Instrument page.

Also remember that VST-Instruments and Effects may only show in the project view list (I'm not talking about the aforementioned "Plug-in Manager" list) if you have an open project and you are working on a "instrument" track or "midi" track.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.