rockstone Postat 14 december 2015 Postat 14 december 2015 Som ni ser är det inspelat i 32 bit, sedan när låten är färdig och mastrad skall man ju ha dither sist i kedjan och jag antar att det ska va 16 bit? om det ska brännas på skiva. man kan välja på hi, lo och auto black...........? vad ska jag väja där
laban1 Postat 14 december 2015 Postat 14 december 2015 16 bit, dither sist i kedjan, hi, lo och auto black är olika frekvens på ditherbruset, så bruset blir mindre hörbart, spelar mindre roll vad du väljer där.
pme (oregistrerad) Postat 15 december 2015 Postat 15 december 2015 Jag skulle nog säga att det beror på hur du har ställt in din L2. Och jag skulle nog valt att dithra med L2 i stället för UV22hr.
pme (oregistrerad) Postat 15 december 2015 Postat 15 december 2015 För att jag tycker waves dither till 8 bitar låter bättre än apogees uv22hr 8 bitars. Det är samma brus så det blir samma skillnad på 16 bitar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.