Redsmoke Postat 13 december 2015 Postat 13 december 2015 (redigerat) Hallå! Äger för tillfället ett propellerheads balance kort men de har ju slutat tillverka och supporta det. Undrar då vad finns det för alternativ?! En uppsjö såklart. Använder inte kortet för ren inspelning då jag nästan bara använder pluggar. Och jag kommer troligtvis inte ha ett helt band att spela in. maximalt 1 instrument åt gången. Vilka tillverkare stöttar sina kunder med drivers under en längre period? Kortet får gärna vara rack monterat och framtids säkert! Vill ha uppdateringar och ett bra ljud med bra latency. Såg att UAD har en rätt schysst deal just nu med apollo + gratis satellite.. något att satsa på? Har de bra pluggar? Vet inte speciellt mycket om deras dsp lösning. Verkar rätt skönt att kunna avlasta datorn lite grann. Vad skulle ni ha valt? Kör en Stationär Windows dator och max budget 20 000kr Mvh Johan! Redigerat 13 december 2015 av Redsmoke
pme (oregistrerad) Postat 13 december 2015 Postat 13 december 2015 Vilken budget? MS Windows eller osx (linux?!) ? Laptop eller stationär? Hur många kanaler? Om pengar inte vore ett problem så skulle jag välja ett madi system från rme.
Redsmoke Postat 13 december 2015 Trådstartare Postat 13 december 2015 Vilken budget? MS Windows eller osx (linux?!) ? Laptop eller stationär? Hur många kanaler? Om pengar inte vore ett problem så skulle jag välja ett madi system från rme. Sorry! Var inte tillräckligt tydlig ! Klart att pengar spelar roll! Budget max 20tkr Windows Stationär Behöver inte många kanaler!
pme (oregistrerad) Postat 13 december 2015 Postat 13 december 2015 För 20 papp så kan man välja bland många... Bäst prestanda får du ut thunderbolt, men det är inte så vanligt bland windows datorer. Själv gillar jag RME för att de är stabila saker och har bra driver support. fireface802 som jag kör med har både firewire och usb. Men RME är inte i absolut top när det gäller AD/DA omvandlare. Är det en viktig parameter så kanske Prism är ett bättre val. Vad värdet är för UAD DSP är det nog ingen annan än du själv som kan avgöra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.