Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja koppla in min Zoom H4N för att spela in allt som är inkopplat till mixerbordet under en livekonsert. Har gjort det tidigare via någon SUB ut till zoomen men jag minns inte exakt vilken port jag stoppade in telekontakten i? Någon som skulle kunna kolla på bilden i länken nere och meddela mig vilken port? 🙂

Bild på mixerbordet: http://www.4sound.se/mixer/analogmixer/soundcraft-mfxi-12

post-23977-0-60317900-1449747684_thumb.jpeg

Annons
Postat

Jag antar att du vill spela in två kanaler (stereo). Om du använder REC OUT får du precis samma ljud på inspelningen som du skickar till högtalarna (om du kopplat dem till MIX L och MIX R.

SUB utgångarna använder du om du vill koppla/mixa vissa ingångar till en separat utgång.

Om du vill ha en helt unik inspelningsmix använder du AUX-utgångarna och motsvarande rattar på ingångarna men då får du avdela en extra resurs som sköter inspelningsmixen.

Lycka till.

Postat

Vill bara dubbelkolla så jag använder rätt kabel till REC OUT. En tele (Stereo) i ena enden och två RCA i andra?

Postat

Jag har en kabel som har 2 RCA kontakter (röd och vit) i ena enden och en stor tele (2 ringar runt kontakten) i andra? Spelar jag in i Stereo med endast denna kontakt?

Postat

Stoppar du in den kontakten i ZOOM:ens ena ingång spelas det bara in på den kanalen. Du har två fysiskt skilda ingångar på ZOOM:en och måste då ha två teleproppar. Det finns antagligen adaptrar som kan lösa det här med den kabel du redan har.

Postat

Alternativt kanske det går med två st RCA - XLR kablar, men du får hålla koll på signalnivåerna då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.