Zakyath Postat 6 december 2015 Postat 6 december 2015 (redigerat) Försökte ladda upp i låt-delen men fick felmeddelandet "ingen vild vald", vad nu det innebär Har med bandet gått in i en lågbudgetstudio nu över helgen. Ni får gärna lyssna på en av låtarna vi spelade in och komma med kritik på både låt och mix. Den är färdig nog för att dela med sig av, men inte färdig nog att sluta pilla med 🙂 https://soundcloud.com/angestfornyborjare/existentiell-skit Redigerat 2 september 2016 av Zakyath 1
beast Postat 6 december 2015 Postat 6 december 2015 Kommenterar inte mixen mer än att det låter bra och genuint. Trevlig låt!
Zakyath Postat 6 december 2015 Trådstartare Postat 6 december 2015 Tack för lyssningen och kul att du gillar!
rainydays Postat 6 december 2015 Postat 6 december 2015 Gillar verkligen musiken! Rå proggrock som jag gärna skulle vilja höra live. 🙂 Mixen däremot.. lyssnar i lurar och den känns lite påfrestande att lyssna på. Hårda panoreringar och väldigt torrt ljud, gitarren i vänsterörat låter tunn, skränig och överdistad. Instrumenten låter inte riktigt som de hör ihop, varken ljudmässigt eller rumsmässigt. Sången låter som den har ett täcke över sig. Eftersom basen är så drivande i låten skulle jag önska lite mer kräm i den. I partiet efter "som också har huvudet i det blå" tycker jag gott ni kunde gått loss med lite mer effekter för att öka på den psykadeliska känslan. Det blir lite tråkigt som det är tycker jag, mer som utfyllnad. Sedan har jag lite svårt för fraseringen av "existensiell skit". Fattar att det ska vara lite rytmiskt coolt och det får ju en att haja till lite. Men det blir på samma sätt att det inte känns trovärdigt eftersom det inte är så man talar om du förstår. Men jag vill gärna höra mer av detta! 🙂 Hoppas inte ni tar min kritik som en totalsågning.
Guitar Nilsson Postat 7 december 2015 Postat 7 december 2015 Jag tycker oxå panoreringen blir jobbig, kommenterade det i längstatråden. Men det var ett ganska kul eget sound över det hela.
vmbr Postat 7 december 2015 Postat 7 december 2015 Bra låt, mixen var dessvärre inte speciellt bra. Lyssnade på det ni har på soundcloud, låter som ni eftersträvar ett "äldre/analogt" sound? Tycker soundet på det instrumentala funkar, men soundet på sången låter väldigt konstigt i förhållande till det instrumentala, det skulle behövas en hel del eq, reverb/delay, saturation/overdrive.
laban1 Postat 7 december 2015 Postat 7 december 2015 Bra låt, mixen var dessvärre inte speciellt bra. Håller med, mixen behöver lite "glue"
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 7 december 2015 Postat 7 december 2015 Det går inte att lira den med min Ipad det låser hela en. OBS inte låten eller mixens fel dock haha
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 7 december 2015 Postat 7 december 2015 Lite åt hållet Samla Mammas Manna om nån minns dom. Kanske skära lite i botten på gurorna och böka ihop dom lite mera mot mitten och lite rymd på sången inte mycket men lite så den sväller upp eller hur man ska säga.
Peter Roos Postat 8 december 2015 Postat 8 december 2015 (redigerat) Mixen är inte så noga, musiken talar för sig själv! Men: väldigt låga gitarrer, som borde höjas, trummorna svinhöga och sången väldigt hög. Allting hörs dock i ljudbilden. Och: en seriöst bra låt:-) Mvh/Peter Redigerat 8 december 2015 av Sleap
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.