viggo Postat 4 december 2015 Postat 4 december 2015 (redigerat) Hallå där! Har tittat runt i forumet men inte hittar det jag söker efter helt och hållet. Jag är i behov av ett par nya studiolurar för mixning och mastering. Har nu ett par AKG K121 men är redo för att avancera mig. Har inte full koll på vad jag ska kolla efter för specifikationer, är mer för att lyssna mig till det. Men tänkte då vad ni har för tips på ett par rejäla lurar som aldrig sviker en! Tack på förhand! Tillägg: Budgeten ligger väl upp mot 2500-3000 kr. Redigerat 4 december 2015 av viggo
Kaffekopp1 Postat 4 december 2015 Postat 4 december 2015 Jag har ett par Beyerdynamic dt 990 pro 250 ohm limited edition som jag är nöjd med, de är dock inte så dyra som du tänkt dig men de låter riktigt bra. 🙂
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 december 2015 Postat 4 december 2015 Lägg till lite så kan du alltid köpa: https://www.referenceaudio.se/produkter/visa/ljud/horlurar/oppna-horlurar/ultrasone-pro-2900 Snåla inte. Bättre att lägga ut lite mera. Risken är annars att du snart växer ur dem du har...igen.
viggo Postat 5 december 2015 Trådstartare Postat 5 december 2015 Tackar! Tittade lite på AKG K701, någon som har åsikter om dess?
Pesek Postat 5 december 2015 Postat 5 december 2015 Jag har lyssnat på AKG 701 och gillar den, famförallt komforten. När det kommer till den kritiska lyssningen, detaljer mm tycker jag inte den ligger på topp. Klangen är neutral och botten är lagom djup. Det är i stort sett omöjligt att rekommendera en hörlur som alla gillar då det även vägs en personlig smak. För mixning fungerar de självklart men jag rekommenderar ändå att du lyssnar igenom alla modeller som nås inom din budget.
viggo Postat 5 december 2015 Trådstartare Postat 5 december 2015 Tack för tips! Får helt enkelt ta och testa olika par och se vilka som känns bäst!
Naymari Postat 5 december 2015 Postat 5 december 2015 Focal spirit pro vill jag slå ett slag för. Jag gillar dem till både mix(trots att de är slutna) och inspelning. Alla jag spelat in som använt dem har också lovordat dem och gett komplimanger för den "grymma lyssningen".
technic Postat 5 december 2015 Postat 5 december 2015 AKG K701 är väldigt sköna och låter bra. Kombinerat med sonarworks hörlurskalibrering så låter det ännu bättre. Tänk på att 701 och andra öppna hörlurar inte går att använda vid inspelning.
viggo Postat 5 december 2015 Trådstartare Postat 5 december 2015 Nej, exakt! AKG K-712 Pro, någon som har åsikter om dessa? Är lite AKG-kär..
Jeppan98 Postat 5 december 2015 Postat 5 december 2015 V-Moda M-100 bästa hörlurarna jag haft, får dock ont i huvudet efter ett tag för den sitter tajt runt öron o huvud 🙁
Pesek Postat 5 december 2015 Postat 5 december 2015 Nej, exakt! AKG K-712 Pro, någon som har åsikter om dessa? Är lite AKG-kär.. / För mixning/mastring är det öppet alt halvöppen som gäller på lurarna. http://www.head-fi.org/products/akg-k712-pro Är du AKG kär så kör på det. Quincy Jones modellerna har fått god kritik. Tror det är de med Q i modellnamnet.
crillemannen Postat 6 december 2015 Postat 6 december 2015 Focal spirit pro vill jag slå ett slag för. Jag gillar dem till både mix(trots att de är slutna) och inspelning. Alla jag spelat in som använt dem har också lovordat dem och gett komplimanger för den "grymma lyssningen". Jag har lyssnat på de flesta populära lurarna mellan 1000-3000:- och focal:arna var bäst. Kändes mest balanserade av alla de jag testat. 1
viggo Postat 7 december 2015 Trådstartare Postat 7 december 2015 Tack så mycket för alla tips! Ska kolla in dessa och se vad som passar mig bäst!
Pesek Postat 7 december 2015 Postat 7 december 2015 Om mitt minne inte sviker mig så ligger det ett par fina AKG lurar i Säljes avdelningen. Den som söker....
rainydays Postat 7 december 2015 Postat 7 december 2015 Köpte ett par Beyerdynamics DT 880 250 Ohm i somras. Tycker de är riktigt bra för pengarna, fin stereobild och oväntat bra detaljåtergivning för prisklassen. Dock är de lite väl diskantrika för mina öron så jag kör faktiskt med en EQ som dämpar toppen lite. De är dock de bekvämaste lurar jag nånsin använt vilket är värt mycket för mig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.