Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en halvkass väldigt gammal Compaq 19" (som jag fick då den blev över på jobbet).

Funderar dock på att införskaffa en 24 tummare. Vore lyxigt att slippa scrolla så mycket i höjd- och sidled.

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Nostalgi hehe

Postat

osborne1.jpg

Kör du dina hålkort direkt eller har du en extern enhet bredvid?

Postat

Dell U2515H som någon annan nämnde i tråden. Bra bild, bra pris och transportvänlig. Kräver inte så mycket av grafikkortet heller.

Om du kör 4K är nya Dell UP3216Q ett bra val. Billigare än föregångaren. Myfcket svalare än föregångaren och ett perfekt alternativ för DAW. Men man måste ju ha grafikkort som klarar den.

• 3 månader senare...
Hammurajen (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kör med 2 st 22-tummare idag. Och visst, det funkar, men börjar allt mer störa mig på två saker. Skarven i mitten och den dåliga höjden. Är lite sugen på en stor skärm istället men skulle då helst vilja upp till minst 28" helst typ 32". Till den storleken gissar jag att man minst behöver en upplösning på 2560 x 1440.

Fråga:

Klarar de inbyggda grafikegenskaperna i moderna CPU:er av denna höga upplösning eller krävs det separat grafikkort?

Nån som vet?

Redigerat av Hammurajen
Hammurajen (oregistrerad)
Postat

Kör med 2 st 22-tummare idag. Och visst, det funkar, men börjar allt mer störa mig på två saker. Skarven i mitten och den dåliga höjden. Är lite sugen på en stor skärm istället men skulle då helst vilja upp till minst 28" helst typ 32". Till den storleken gissar jag att man minst behöver en upplösning på 2560 x 1440.

Fråga:

Klarar de inbyggda grafikegenskaperna i moderna CPU:er av denna höga upplösning eller krävs det separat grafikkort?

Nån som vet?

Hittade svaret själv 😉

Enligt det här så klarar de 4k så då gör de det:

http://www.intel.com/content/www/us/en/support/processors/000005718.html

Postat

3+1 skärm.

Dell u2410f för projekt.

Dell u2412 för mixer.

Acer AL1717 för vst och externt.

Acer AL1715 i sångbås med tangentbord för extern styrning, (dubbla grafikkort).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.