HoboRec Postat 21 november 2015 Postat 21 november 2015 (redigerat) Hej! Jag har mekat pillat och fått ihop en egen bandmikrofon i en liten upplaga. Edit: Komplett info finns nu på www.hoborec.com/hr1.php Det är ett 50mm långt, 2.5 micron tjockt aluminium band och transformator från Lundahl. Jag premiärsäljer dom nu på designmarknaden A La London i Göteborg. Kommer vara här till 17 idag och mellan 10 och 17 imorgon. Kom gärna förbi och säg hej, tror det är 30kr i inträde. Har även en snabb ljuddemo jag gjorde häromveckan. Då hade jag bara ett exemplar så det är bara en mikrofon på trummorna, sen en på bas och en på vardera gitarr. Så fyra spår. https://soundcloud.com/hoborec/hoborec-hr1-ribbon-microphone-test-1 Redigerat 10 december 2015 av Fnulf
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 21 november 2015 Postat 21 november 2015 Den låter bra vad kostar den?
HoboRec Postat 22 november 2015 Trådstartare Postat 22 november 2015 Jag tänkte mig 1650kr nu till en början. Kanske höjer ifall de säljer bra, så det känns lönt att lägga så mycket tid som det krävs. Vill man ha en fin kabel till så kostar de 250kr för 3 meter och 350kr för 6 meter.
CHAE Postat 22 november 2015 Postat 22 november 2015 1650 dolkar för en välljudande bandmik är baske mig ett duktigt bra pris 😮 Vänligen, CHAE
Knicken Postat 22 november 2015 Postat 22 november 2015 Det finns ingen möjlighet att köpa en så här över internet? Eller tror du möjligheten finns kvar att köpa i gbg nästa helg?
HoboRec Postat 22 november 2015 Trådstartare Postat 22 november 2015 Jag bor i Malmö och har studio i jönköping så i dom städerna kan ju komma och hämta utan problem. Men det går helt klart att skicka också. De ligger i en vadderad träask så det är ingen risk att de går sönder. Det är såklart garanti på också, vilket också gäller för ett gratis bandbyte om det blåser av eller går av på något annat sätt.
Knicken Postat 22 november 2015 Postat 22 november 2015 Jag bor i Malmö och har studio i jönköping så i dom städerna kan ju komma och hämta utan problem. Men det går helt klart att skicka också. De ligger i en vadderad träask så det är ingen risk att de går sönder. Det är såklart garanti på också, vilket också gäller för ett gratis bandbyte om det blåser av eller går av på något annat sätt. Du har PM!
HoboRec Postat 10 december 2015 Trådstartare Postat 10 december 2015 Var på Pearls mikrofon-labb i veckan och gjorde lite mätningar så nu har jag en infosida man kan kolla på för att få en lite mer komplett uppfattning. http://www.hoborec.com/hr1.php 1
HoboRec Postat 10 december 2015 Trådstartare Postat 10 december 2015 Fick ett mail om att det tillkom moms vid betalningen på hemsidan. Det var inte meningen och det är nu åtgärdat.
Analog Postat 11 december 2015 Postat 11 december 2015 Bra pris på vad som verkar vara en bra mik..! Det var bara att slå till. 🙂
HoboRec Postat 12 december 2015 Trådstartare Postat 12 december 2015 Bra pris på vad som verkar vara en bra mik..! Det var bara att slå till. 🙂 Man tackar man tackar =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.