Jump to content
Annons

Doooooom

Är det här bra?  

6 röster

1. 1. Är det här bra?

• Ja - helt klart intressant...
      1
    • Hm - förstår det inte...
      2
    • Nej - Varför slösa tid på sånt här?
      0

Recommended Posts

Andrew (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: Astroid

ARTIST/GRUPP: Anders

GENRE: Doom

LÅTLÄNGD: 5.19

KOMPOSITÖR: Anders

PRODUCENT: Frånvarande

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,6 meg

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

En doomlåt helt enkelt... Inspirerad utav band som t ex Boris, Unearthly Trance och Electric Wizard. Inspelad på en Zoom Mrs 1266 under ett par timmar igår kväll(samtidigt som jag kollade på Lost... Lite längre tog det väl iförsig).

Instrument: En Maison Lp samt en Aria Pro II TSB-400...

Annons
Postat

Ja för faaaan. Inte trodde jag att det skulle finnas NÅGON annan här i faggorna som hade vett att lyssna på doom, men tydligen. Förutom ytterst uppskattat val av genre är låten bra, men den behöver ju definitivt lite sång eller så. Den snabba biten skulle må bra av lite mera utveckling också, och så skulle ju jag (men det är bara jag) slänga på en del långt, tunt reverb på trummorna och kanske även guran för att få lite distans och atmosfär i det hela... Men ha, säg till om du vill ha någon som lägger growlsång på detta så kommer det låta som Thorr's Hammer eller nåt. Tummen upp iaf. 😄

Postat

Skönt med det långa lugna partiet innan helvettet brakar löst. Dock så tycker jag att det intensiva får hålla på alldeles för kort tid innan tempot saktas ner igen. Låt öset hålla på ett tag till.

När trummorna börjar smattra som tusan så tror man ju att det ska bli livat igen men...icke...nä man blir lite lurad av den här kompositionen.....

Jag antar att det inte är aktuellt att kommentera produktionen, men om det är det så kan jag säga att det inte låter fint 😛 Mullrigt och skrapigt och fan och hans moster. Men det kanske bara är jag som inte förstår mig på den här genrérn...Doom? Som i spelet? 😆 Ska det inte ligga fler instrument på det här ( eller är jag ute och cycklar igen )?

Skönt tryck i det snabba partiet, och härligt lånt och finurlig inledning alltså...och lite growl skulle inte alls sitta fel. Jag skulle gärna ställa upp om jag inte var läkerolnarkoman.

Andrew (oregistrerad)
Postat

Tja det är ju fullt med instrument... Bas och två gitarrer... 😆

Har jag tur så kanske jag har hittat mig en growlare som kan hjälpa mig lite.

Med tanke på att jag själv har värsta poprösten. 😄

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Men ha, säg till om du vill ha någon som lägger growlsång på detta så kommer det låta som Thorr's Hammer eller nåt. :

proggrockarna Thors hammer? 1969?

Låten var schysst, men jag saknade sång. Snabba partiet var lite kyuss möter orange goblin - bra i mina öron!

Postat

yeah..va grymt detta hade varit med bättre separation mellan trummor, bas och gitarr..

tycker som pluffo: attans synd att låten inte ökar upp i 220 efter trumsmattret.. då hade det kanske brakat loss i brallorna..nu blev det en halvsleeper istället..

fast jag kanske också missar nån poäng här?..

Postat
Men ha, säg till om du vill ha någon som lägger growlsång på detta så kommer det låta som Thorr's Hammer eller nåt. :

proggrockarna Thors hammer? 1969?

Låten var schysst, men jag saknade sång. Snabba partiet var lite kyuss möter orange goblin - bra i mina öron!

Närå, Thorr's Hammer, death-doom med Stephen O'Malley från Burning Witch, Khanate, Sunn O))) osv. och en fager norska på både skönsång och growl (låter som en hel karl också, minst)

...och ni som tycker att det ska vara mer 220 bpm och baskaggesmatter... Får jag föreslå att ni rotar fram några thrashplattor istället? 😠 Doom SKA vara långsamt som fan, det är liksom hela poängen...

Fan, skulle vilja lägga lite vokaliseringar på denna men det är lite lurig låtstruktur...

Andrew (oregistrerad)
Postat

Här kommer nr 2...

Tja asså det där med halvsleeper... Det är ju det som är hela poängen. Kraften i det långsamma/tunga/enformiga... Essensen utav doom i mina öron...

Ändå är det här ju lite popdoom i jämförelse med t ex just Sunn o)))) som är väldigt speciella.

Tja du egi. Den här är ju lite rakare... Men så fort jag fixat två wavar så skickar jag dom... Återkommer om det

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.