Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag försöker spela in trummor på mitt klaviatur så lägger sig tonerna ungefär en 16-del innan det slag som jag trycker ner tangenten på. Någon som vet vad det beror på och vad det är för inställning som ändrar detta?

Annons
Postat

Tänk, jag har haft samma problem men med lite träning kan jag nu hålla på betydligt längre!

Säg till den där Midi att med lite tålamod går det att få det att funka riktigt bra. Förresten, vad är en sextondel hit eller dit i det stora hela? Jag brukar i alla fall inte räkna dem när jag håller på! Får jag stryk nu?

Postat (redigerat)
Tänk, jag har haft samma problem men med lite träning kan jag nu hålla på betydligt längre!

Säg till den där Midi att med lite tålamod går det att få det att funka riktigt bra. Förresten, vad är en sextondel hit eller dit i det stora hela? Jag brukar i alla fall inte räkna dem när jag håller på! Får jag stryk nu?

😉

Själv känner jag en kille som heter Audio, som lider av raka motsatsen.

Redigerat av brojd
Postat
När jag försöker spela in trummor på mitt klaviatur så lägger sig tonerna ungefär en 16-del innan det slag som jag trycker ner tangenten på. Någon som vet vad det beror på och vad det är för inställning som ändrar detta?

Jag har emu 1820 och drabbas också av "för tidiga" noter. Förskjuts midi events'en (noterna) mer och mer ju längre inspelningen pågår?

Fredrik

Postat

Jag vet ej svart på din fråga men jag har märkt att det beror väldigt mycket påp vilket output man har på Midikanalen (konstigt nog).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.