fishfriend (oregistrerad) Postat 16 november 2015 Postat 16 november 2015 Tjenare. Jag har skickat in en demo till ett skivbolag och dom tyckte den va kanon och att dom vill release`a låten. Jag har ingen erfarenhet om detta då detta är min första riktiga release. Så hur funkar de ? Någon mer som fått en release genom ett skivbolag ? Får man någon % ? Dom skulle höra av sig när releasen är gjord så jag vill inte skriva o fråga dom en massa saker 😛 Tänkte få lite svar här inne om det gick ? 🙂
-Johan- Postat 16 november 2015 Postat 16 november 2015 Nu är inte jag speciellt insatt då jag inte själv har gett ut något på skivbolag. Men är du intresserad av att få betalt ska du nog skriva ett kontrakt 😉 Du borde läsa på lite om saken innan du ger ett skivbolag rättigheterna till din musik. Någon annan kan säkert komma med mer ingående tips. Men som sagt, läs på.
fishfriend (oregistrerad) Postat 16 november 2015 Postat 16 november 2015 Lite roligt att jag skrev detta för ca 1 timme sedan då skivbolaget skickade ett kontrakt för ca 20 minuter sen 😛 Så jag har koll på läget nu. Men vore roligt o veta om någon annan har fått en låt released och om det gav någon positiv effekt ? 🙂 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.