Jump to content
Annons

Frustrerad och trött


Fredrikmo

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Eländet fortsätter. Så kan det vara när man inte har någon äkta talang eller egen kreativitet och tror att tekniken skall fixa den åt en. Trots min Arturia CS-80 och GigaStudio 3 (vad mer kan man behöva?--dessutom har jag mer!) tog jag mitt låtprojekt till en bekant som har White Noise Audio Doppelmangler för att försöka få lite liv (eller snarare död) i låten. Låter inte det desperat? (Som om Doppelmanglern kan ta över där kreativiteten slutar!)

Nu slår cpu:n i taket. Måste börja bounca lite. Svårt att inte fixera spåren för hårt bara.. . Jag flyter omkring för mycket; har inte siktet tillräckligt stadigt fixerat på målet, annars skulle det ju inte vara någon fara...

Krigsreferenserna är på sin plats. Låten är nu döpt till 13660 kHz. Den kortvågsradiofrekevensen används av Radio Baghdad. Tyvärr är de politiksa förteckning i låten något oklara -- är låten ett rop på hjälp när amerikanarna anfaller, eller är det amerikanarna som är glada av festyran som uppstår när de anfaller? Eller är det irakierna som med kraft slår tillbaka (hmm...många arabers önskedröm men bara en "dröm").

Min andra låt (som blev klar först) heter ju Balkan Degeneration och är klar i demoform (skulle gå att lyssna på om jag bara kunde skicka den till min hem/ftp-sida). Undrar varför jag känner så mycket krigskänslor nu...men det är kanske frustrationen över att inget blir klart? 😄

EDIT: precisering

Redigerat av Fredrikmo
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är absolut inte ensam om det, Fredrik. Själv har jag nästan lagt musiken på hyllan...tills jag får insperation att göra något men nu är det långt mellan gångerna. Att tro att tekniken hjälper, är bara att lura sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är absolut inte ensam om det, Fredrik. Själv har jag nästan lagt musiken på hyllan...tills jag får insperation att göra något men nu är det långt mellan gångerna. Att tro att tekniken hjälper, är bara att lura sig själv.

Åtmintone någon här med medkänsla...tack så mycket. Jag börjar allmer tro att min ledsnad mer har med annat att göra än en usel banal låt som ändå bara är en nollbudgetlåt (har inget värde ekonomiskt, karriärsmässigt eller ens musikaliskt). Konstenstcket att bli glad igen är ju att -- vara glad! Kanske om jag dessutom får det där jobbet på Försäkringskassan...

Jag måste nog in med min Ibanezgitarr mitt i den virtuella smeten. Sedan är det definitivt dags att börja "kill my darlings" som Hitchcock uttryckte saken. Jag märker att jag inte alls litar på min egen låt för jag slänger in det ena efter det andra för att kompensera för de tomrum låten innehåller. Tyvärr är tomrummen inte vackert icke-klingande pauser, utan bara idé- och kreativitetstomrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...