busse Postat 11 november 2015 Dela Postat 11 november 2015 (redigerat) Som rubriken lyder var hittar man knappen för att fasvända kanalerna i Cubase 8, i 5:an som jag kört tidigare fanns den ju påmixern men nu hittar jag inte den på mixern i 8:an. Har nyss installerat och tänkte börja köra det parallell med 5:an men då jag installerade 8:an på en annan hårddisk med Win 7, 64-bit system så uppdaterades usb-dongeln så den inte funkar på XP systemetsom jag har Cubase 5 på. Ska spela in ett projekt så jag måste göra det på 8:an om det ska bli av. Redigerat 12 november 2015 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 11 november 2015 Dela Postat 11 november 2015 Bra fråga. Det enda stället jag hittat den i Cubase 8 är i Channel Settings: Men jag antar att den också går att lägga till i Quick Controls i Inspector. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 11 november 2015 Dela Postat 11 november 2015 Nu hittade jag en smidigare lösning. Om man går in i mixern (F3) och klickar på Racks så kan man välja att lägga Pre (Gain, Filter och Phase) bland Racks. Den hamnar då mellan Routing och Inserts. Försökte lägga till en animerad GIF men den blev en stillbild. Testa att klicka på bilden så kanske den laddar korrekt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
busse Postat 11 november 2015 Trådstartare Dela Postat 11 november 2015 Tusen tack, nu slipper jag ha fasfel mellan de mickade signalerna och den lajnade på basen 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 11 november 2015 Dela Postat 11 november 2015 Alternativt klicka på "e"-symbolen som tar dig till Channel Settings. Under EQn ligger Pre-sektionen med Gain, Phase etc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.