Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Har precis köpt Cubase SE, och använder Hypersonic för VSTi. Min undran gäller de fyra Hypersonic VST strippar (bus 1 till bus 4) som skapas i mixern....det är ju schysst att kunna lägga audioeffekterna på VSTi, men vad jag kan förstå så kommer samtliga midispår med VSTi till en och samma Hypersonic strip. Kan man styra detta på något sätt, dvs t.ex. få en VST strip för varje midikanal med VSTi? Musikaffären jag köpte SE i påstod att detta skulle vara möjligt, men jag får inte till det - någon som kan hjälpa till lite.....? :-)

thanks...

peterpop

Annons
Postat

Talar du inte om i Hypersonic vilket ljud som ska spelas på respektive utgång? Det finns kanske en meny där du talar om vilken av bussarna ljudet ska skickas ut på, sen dyker ju den upp på motsvarande buss/kanal i Cubase... ( Många andra program funkar så iaf...)

Postat

hmmm, hittar inget i hypersonic. det enda sättet jag får till det på är att lägga in hypersonic som fler VSTi under Device/VST Instruments, och då bara använda ett instrument per VSTi. I SE kan jag då få till 16 instrument med Hypersonic VSTi, och då får jag en strip per instrument i mixern som jag kan lägga individuella VST-effekter på. men detta förfarande känns lite amatör.....jag är visserligen amatör....men...:-)

hej hopp,

peterpop

Postat

Ahhmeeeen...kolla denna sida kika på bilden Hypersonic mixview där det står 'OUT'

Gå in under Hypersonic's preferences..eller åtminstone leta rätt på var du ställer in detta och ställ in fler output's sen bör du kunna välja alternativa output's i Hypersonic som sedan kommer upp som separata utgångar i Cubase

Efter lite letande:

Nu har jag saxat detta ur en pdf-broschyr för Hypersonic... så snacka inte nu..fixa till åtminstone 31 output's..BUMS-PANNKAKA 🙂

--snippet ------------------------------------------------------------

Max. 32 output channels, configurable (Quad, Stereo, Mono)

-----------------------------------------------------------------------

Postat

THANK YOU!

Och på en annan view i Hypersonic valde jag hur många output jag skulle kunna ha tillgång till (den hade jag i och för sig hittat tidigare, men fick liksom inte till pricken över.....) men det fick jag ju nu, och inte var det klurigt heller.

ett jättetack!

peterpop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.