Jump to content
Annons

Claesson - It Is Time

BETYGSÄTT MIN LÅT  

6 röster

1. 1. BETYGSÄTT MIN LÅT

• 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      4
    • 4
      0
    • 5
      0

Recommended Posts

ARTIST & Producerat av: Robert Claesson

LÅT: It Is Time

MEDIA: MP3

LÄNGD: 4:19

STL: 4.95MB

GENRE: Akustisk ångest.

LÅTLÄNK:

HEMSIDA: Den snygga..

NOTE:

Okay. Jag kör vidare med nästa inspelning. Har bara gjort grova justeringar denna gång. Fick spela in rösten ett antal gånger innan jag blev nöjd, är fortfarande inte riktigt nöjd. Men jag ville få ut den här så jag kan få lite vägvisning ifrån rena öron, om ni förstår vad jag menar.. :rolleyes:

För er nya lyssnare så ligger det till så att jag spelar in mina gammla alster, som tidigare har varit inspelade med min porta studio = väldigt dålig "kvalle". Det är väl ett gäng på 10 låtar eller nått. Så jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få..

Ps. Glöm inte att sätta betyg..... 😉

Ha de gött alla.. vi hörs

Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker att låten är väldigt skön, men det är produktionen som brister.

Det låter helt enkelt lite för grötigt, gitarren och rösten känns inte speciellt separerade och jag blir törstig av hela mixen ( läs: den är rätt torr 😉 Lite Reverb extra skulle inte skada ).

Men som sagt. Låten i sig är det ju absolut inget fel på så fortsätt fippla.

Dela på andra sajter

Durin (oregistrerad)

Satte igång den och fortsatte lyssna på den några gånger, den växer efter varje gång 😄

Gitarren som ligger så långt bak är iofs rätt skönt men sången borde vara mycket mer nära.

4 för att låten är så cool 😄

Dela på andra sajter

Det låter som du sjunger för långt ifrån micken. Gitarren är lite ostämd och knepigt inspelad. Vad har du för mick?

Jag satte mig lite längre bort ifrån micken denna gång.. Jag ville få lite mera rymd och få gittarerna lite i bakgrunden som Durin tydligen noterat. Och jag tycker det låter rätt skönt jag också. Att den är ostämd, vet jag inte riktigt.

Jag använder mig av en vanlig ADK-mick, och jag har lite problem att få sången att låta bra med den.. Kanske ska inskaffa mig en bra sång mick.. Men det är ett senare projekt.

Jag har pillat lite och fixat sången bl.a Vad tycker ni nu då?

Bättre eller sämre? 😄

Dela på andra sajter

Bättre eller sämre? 😳

lite bättre i alla fall...

Det får vara så 😄

Dela på andra sajter

Det låter som du sjunger för långt ifrån micken. Gitarren är lite ostämd och knepigt inspelad. Vad har du för mick?

Jag satte mig lite längre bort ifrån micken denna gång.. Jag ville få lite mera rymd och få gittarerna lite i bakgrunden som Durin tydligen noterat. Och jag tycker det låter rätt skönt jag också. Att den är ostämd, vet jag inte riktigt.

Jag använder mig av en vanlig ADK-mick, och jag har lite problem att få sången att låta bra med den.. Kanske ska inskaffa mig en bra sång mick.. Men det är ett senare projekt.

Bättre eller sämre? 😳

Är det så att du spelat in gitarr och sång samtidigt?

ADK-micken funkar nog väldigt bra både till sång och gitarr. 😄

Dela på andra sajter

Det är något oidentifierbart brum som ligger i bakgrunden? Vilka program använder du? Du hittade aldrig Ambiencereverbet? Gittaren är väl skapligt stämd men gitarren kanske inte stämmer på banden.......synd på en så schysst låt att du inte får till ljudet.....

osiris skrev:Är det så att du spelat in gitarr och sång samtidigt?

jag undrar oxå???

🙂

Dela på andra sajter

Tack för att ni gillar låten i.a.f.

Jag har lite problem med redigeringen jag är medveten om det. Har trots allt bara hållt på med detta några månader, så alla tips är välkomna.

>>Är det så att du spelat in gitarr och sång samtidigt?

Nä, jag spelar in dom separat. Det brukar ju fela med sång ljudet. Så denna gång försökte jag hålla mig så nära micken som möjligt, och för att undvika "puff-ljud" så höll jag den lite nedanför munen..<--- fan vad sjukt det lät..men ni förstår va..

>>Det är något oidentifierbart brum som ligger i bakgrunden?

Det är min värsting dator som brummar. Jag notera detta idag när jag brände över låtarna för att lyssna på dom i stereon. Läs länken...

Brummande datorljud

>>Du hittade aldrig Ambiencereverbet?

Jo jag hittade ett ambiencereverb som låg under cubase 5-plugin, eller vad den heter. Just då tyckte jag att det lät sämre, men jag ska göra ett nytt försök. Nån speciell inställning?

Grejjen är den att jag måste få bort brummet, och jag är rädd att jag får ta och spela in alla (3) låtar igen 😉 . Men vem vet jag kanske lär mig nått nytt under den tiden.. 😉 ((försöker tänka possitivt))

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.