Mischan Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 Hej! Jag skulle gärna vilja ha mixmaterial, och feedback på detta. Det bästa vore om någon har ett projekt eller känner någon som vill ha sin låt mixad? Jag vill "komma igång" och mixa mer, och känner att det skulle vara motiverande att jobba med något där jag kan få direkt feedback. Har som ambition att göra det till en inkomstkälla, och skulle uppskatta "simulationen" av en kund för att få lite självförtroende och se om det är något som jag kan tänkas jobba med. Tips emmotages tacksamt!
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 oktober 2015 Postat 26 oktober 2015 Du bör väl nämna vilken/vilka genrer du är intresserad av. Sen finns det många gratis att ladda hem på nätet. Vissa håller bra kvalitet och vissa sämre.
Cathrine Postat 27 oktober 2015 Postat 27 oktober 2015 Musikportalen Indaba har ofta många mix-tävlingar. Vet inte hur det är med positiv kritik/feedback, men det är varierande musikstilar och både live- och studio-inspelningar finns att mixa. https://www.indabamusic.com/
Den Gode Postat 27 oktober 2015 Postat 27 oktober 2015 Den här sajten har mycket material du kan testa om ingen erbjuder sitt eget. Har inte provat själv dock. http://cambridge-mt.com/ms-mtk.htm 1
Mischan Postat 19 juni 2016 Trådstartare Postat 19 juni 2016 Bumpar detta! Om du har en ofärdig produktion liggandes, skicka den till mig så mixar jag mot feedback! Gärna elektroniskt eller singer/songwriter.
soundbox Postat 19 juni 2016 Postat 19 juni 2016 Antar att hiphop inte är i närheten av vad du söker? Mvh Soundbox
punkrockdude Postat 19 juni 2016 Postat 19 juni 2016 Jag kan kanske förse dig med material som jag spelat in genom åren, mesta dels material från de första åren jag spelade in och som är sisådär bra inspelat. Dock måste du ifall jag tar fram material godkänna att det enbart används själv och inte sprids på något vis. Det är till 90% Punk Rock som jag spelat in.
Mischan Postat 20 juni 2016 Trådstartare Postat 20 juni 2016 Antar att hiphop inte är i närheten av vad du söker? Mvh Soundbox Jag är öppen för att testa så länge det inte rör sig om mycket material som tar överdrivet lång tid att mixa. I nuläget försöker jag att bygga erfarenhet och testar gärna nya grejer. Har ingen erfarenhet från att mixa hiphop dock, men skicka över materialet med en referenslåt så kan jag ge det ett försök! Har skickat pm med min mail
punkrockdude Postat 16 juli 2016 Postat 16 juli 2016 //forum.studio.se/topic/111740-material-att-mixa-foer-er-med-tid-oever/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.