leopard Postat 24 oktober 2015 Postat 24 oktober 2015 Vet nån om komplete ultimate har någon kompressor som kan användas som mastering limiter? Vilken limiter använder ni?
Minja Postat 24 oktober 2015 Postat 24 oktober 2015 Jag använder Universel Audio Limiter, riktigt bra jobbar soft och ger värme. Den kostar förstås en del och kräver att man först köper deras UAD2 Satellite till (om man har Mac) för att kunna ladda ner. Som kompressor använder jag Apple AU multibandkompressor som är väldigt "clean" och soft. Universel Audio har också en grymt bra multibanddkompressor "precition" som är grymt bra, men som inte passar till alla låtar, ger mycket värme. En smaksak förstås.. Föredrar att jobba med multibandkompressor för att bevara dynamiken bättre. Komplete Ultimate har jag aldrig använt.
Die Hard (oregistrerad) Postat 24 oktober 2015 Postat 24 oktober 2015 Fabfilter Pro-L. Om du inte testat den så ladda ner demon. Behöver ingen skitdyr dongel som ett UAD kort.
leopard Postat 25 oktober 2015 Trådstartare Postat 25 oktober 2015 Jag kommer inte köpa uad. Är PRO L lätt att använda?
Die Hard (oregistrerad) Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Såna frågor är totalt onödiga inlägg. Dra ner demon och testa den och se vad du själv tycker.
JJRockford Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 Kolla även Yllets plogg-blogg, han har flera tips på bra gratis-varianter.
laban1 Postat 25 oktober 2015 Postat 25 oktober 2015 (redigerat) Är PRO L lätt att använda? Du har ovanligt bra visuell info hur limitern jobbar i Pro-L ! Du ser tydligt vad som händer. Finns väl ett antal tutorial videos ute eller/och ladda ner test-version Redigerat 25 oktober 2015 av laban1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.