Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Efter att ha spelat klassisk gitarr i snart ett Är nu sÄ Àr jag sugen pÄ att köpa en elgitarr.

Jag har sÄledes inte nÄgon vidare erfarenhet och inte heller nÄgon vidare budget (helst under 1500kr). DÄ Àr jag inne lite pÄ spÄret med mÀrket Harley Benton som verkar göra billiga gitarrer. Den gitarren jag nu funderar pÄ att köpa Àr denna: http://www.thomann.de/se/harley_benton_te_70_rosewood_deluxe_series.htm

Den har ju fÄtt rÀtt bra betyg, men jag har gjort lite research och det verkar som att stÀmskruvarna brukar vara kassa pÄ de billiga modellerna, hur tycker ni dessa verkar? (Om man kan lista ut det genom bild). Tycker ni jag borde köpa den som en första elgitarr?

Tacksam för svar 🙂

Annons
Postat

SvĂ„rt att sĂ€ga, kanske duger som första gitarr, snygg var den i alla fall 🙂

Vad sÀger dom om stÀmskruvarna pÄ liknande modeller av HB?

• Gilla 1
Postat
  On 2015-10-23 at 17:54 sa laban1:

SvĂ„rt att sĂ€ga, kanske duger som första gitarr, snygg var den i alla fall 🙂

Vad sÀger dom om stÀmskruvarna pÄ liknande modeller av HB?

HĂ„ller med! 🙂

AngÄende stÀmskruvarna sÄ verkar det vara lite blandat, nÄgon sÀger att de funkar OK, och nÄgon byter ut sina. Beror vÀl kanske pÄ vilken gitarr som man bytt ifrÄn eller om det Àr ens första hur man tycker att de Àr, liksom vad man jÀmför med.

Postat
  On 2015-10-23 at 18:03 sa slejnard:

Jo HB kan vara bra men Àven ha mÄndagsexemplar. För 1500kr finns det annars fina beggade gitarrer. Scanna blocket. Lycka till och Àr du sugen mest pÄ harleyn sÄ köp den.

Nu idol!

Scannar blocket lite till och frĂ„n, inte hittat nĂ„got fynd Ă€n dock. Ja kvaliteten kan nog va lite ojĂ€mn. FĂ„r hoppas pĂ„ en bra i sĂ„ fall 🙂

Postat

Sen tycker jag man ska tÀnka pÄ halsen, om man t ex gillar tunna eller tjocka halsar, gör mycket för spelkÀnslan. För egen del gÄr alltför tunna halsar bort.

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.