Fredrik909 Postat 23 oktober 2015 Postat 23 oktober 2015 Hej! Efter att ha spelat klassisk gitarr i snart ett år nu så är jag sugen på att köpa en elgitarr. Jag har således inte någon vidare erfarenhet och inte heller någon vidare budget (helst under 1500kr). Då är jag inne lite på spåret med märket Harley Benton som verkar göra billiga gitarrer. Den gitarren jag nu funderar på att köpa är denna: http://www.thomann.de/se/harley_benton_te_70_rosewood_deluxe_series.htm Den har ju fått rätt bra betyg, men jag har gjort lite research och det verkar som att stämskruvarna brukar vara kassa på de billiga modellerna, hur tycker ni dessa verkar? (Om man kan lista ut det genom bild). Tycker ni jag borde köpa den som en första elgitarr? Tacksam för svar 🙂
laban1 Postat 23 oktober 2015 Postat 23 oktober 2015 Svårt att säga, kanske duger som första gitarr, snygg var den i alla fall 🙂 Vad säger dom om stämskruvarna på liknande modeller av HB? 1
slejnard Postat 23 oktober 2015 Postat 23 oktober 2015 Jo HB kan vara bra men även ha måndagsexemplar. För 1500kr finns det annars fina beggade gitarrer. Scanna blocket. Lycka till och är du sugen mest på harleyn så köp den. Nu idol! 1
Fredrik909 Postat 23 oktober 2015 Trådstartare Postat 23 oktober 2015 Svårt att säga, kanske duger som första gitarr, snygg var den i alla fall 🙂 Vad säger dom om stämskruvarna på liknande modeller av HB? Håller med! 🙂 Angående stämskruvarna så verkar det vara lite blandat, någon säger att de funkar OK, och någon byter ut sina. Beror väl kanske på vilken gitarr som man bytt ifrån eller om det är ens första hur man tycker att de är, liksom vad man jämför med.
Fredrik909 Postat 23 oktober 2015 Trådstartare Postat 23 oktober 2015 Jo HB kan vara bra men även ha måndagsexemplar. För 1500kr finns det annars fina beggade gitarrer. Scanna blocket. Lycka till och är du sugen mest på harleyn så köp den. Nu idol! Scannar blocket lite till och från, inte hittat något fynd än dock. Ja kvaliteten kan nog va lite ojämn. Får hoppas på en bra i så fall 🙂
laban1 Postat 24 oktober 2015 Postat 24 oktober 2015 Sen tycker jag man ska tänka på halsen, om man t ex gillar tunna eller tjocka halsar, gör mycket för spelkänslan. För egen del går alltför tunna halsar bort. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.