Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! Nu var det ett tag sedan man gjorde ett inlägg här inne, men nu är det dags igen!

Jag har nyss skaffat mig en ny studiedator. Och den kommer äntligen att komma hem imorgon!

MEN... Jag har valt att använda mig utav Windows 10 som operativ system... Och som rubriken lyder: Var det en dum idé att uppgradera till Win 10?

Fördelar som jag ser det:

Windows 10 är det senaste, snabbt och verkar vara väldigt användarvänligt!

Nackdelar som jag ser det:

Windows 10 är det senaste, det vill säga att långt ifrån alla daws kommer att fungera med Win 10.

Plugins ifrån t.ex waves är inte kompertabla med win 10... Och lär inte bli det på ett tag?

Inget verkar kompertabilet med Win 10....

Så har jag skjutit mig själv i foten eller har gjort en världshit?

Mvh Krille Svahn

Annons
Postat

Har hört/läst om många som kör på Windows 10 utan problem. Så jag tror inte du behöver oroa dig i förtid i a f.

Om du har pluggar som inte funkar, passa på att prova lite andra 🙂 Yllet här har många bra tips: //forum.studio.se/topic/108634-pluggbloggen-uppdaterad-disto-en-hett-efterlaengtad-kompressor/

Postat (redigerat)

Dom hänger inte riktigt med verkar det som 😕

Men det är nog bara en tidsfråga. Konstigt vore det annars om dom inte gör nått. Jag upplever win10 som ett stabilt os. Fast nu kör jag iofs Sonar Platinum.

Redigerat av Neosus
Postat

Är det inte lite dåligt att Steinberg inte har fixat detta? Halva oktober har snart gått.

Inte minst som en tillverkare som Steinberg såklart haft versioner av Windows 10 tillgängliga sen _länge_.

Men jag gissar att deras icke-rekommendation är av typen "jag tvår mina händer", eftersom det verkar finns många som kör Cubase på Windows 10 utan problem.

Postat

Behåll Windows 10. Acceptera att Waves-uppdateringen dröjer och passa på att utforska nya gratispluggar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.