Jump to content
Annons

Bästa preamp i USB Audio interface? (ca 2000kr budget)

Recommended Posts

maxkarlstedt (oregistrerad)
Postat

Jag tror det kan vara den satans 12DC 25A adaptern eftersom det var en som man måste stoppa in rätt adapter å det var ett jävla krångel att få på europeiska uttaget-grejjen och fick böja lite metall så kanske den glappar och inte ger ström? Är 12DC 25A vanlig adapter? Kanske har en extra liggandes?

Annons
Postat

Skitsamma, jag fick till tjoffset nu och lyckades spela in in i Audition 2014.

Dock så ser jag inte att mikrofonen syns som separat inspelningsenhet i Windows ljudmixer för Inspelningsbara enheter? Är detta en begränsning pga., USB? Eller operativsystemet, eller Audients drivrutiner/firmware? Går det att fixa i huvudtaget?

Postat

I Windows ser du bara ljudkortet - inte vad som är inkopplat i ljudkortet.

Aha, jag förstår. Finns det något progg som kan göra att mer kan "upptäckas" så man kan använda inkopplade mikrofoner där som separata mikrofoner, i t.e.x, Skype å Mumble?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.