Mikebas Postat 5 oktober 2015 Postat 5 oktober 2015 Hej! Känner att detta inlägget blir lite rörigt, så håll ut.. Har tänkt att ta tag i detta med att försöka komponera mera orkester/filmmusik. Det jag därför känner att jag behöver är ett redskap för att mer naturligt kunna sköta t.ex Expression, modulation, breath osv. Jag har ett gammalt midi-keyboard hemma där modulation-hjulet är kalas så letar därför efter en controller för att utöka möjligheterna. Funderat på något liknande av Novation Impulse 49, AKAI MPK49 eller liknande. Jag borde väl kunna koppla de olika reglarna till ett specifik CC? Regel 1 = CC07 eller vad jag nu finner lägligast. Har ni något annat alternativ? Använder EWQL/Play som sampler och Cubase Pro 8 som program.
Kr-illo Postat 5 oktober 2015 Postat 5 oktober 2015 Hej Mikebas. Jag använder Lemur till min iPad som cc controler. Fungerar mycket bra till east west orchestra. Här är ett litet exempel på hur det fungerar (1.20 minuter)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.