RoBERT Postat 17 november 2008 Trådstartare Postat 17 november 2008 ...jag kan inte fatta att det blev så många visningar i denna tråden med min brist på att visa bilder på bygget, haha. Jag ska kolla om jag hittar nåt kul nästa gång jag är hemma i Bergkvara, vilket borde vara i jul nån gång, och se om jag kan hitta lite bilder från bygget. Vi hade ingen digitalkamera då nämligen. Så det var ju inte så ultrasmidigt, haha. 😎 Vore iallafall kull å smälla upp några bilder för affektionsvärdets skull.. Blir ju sugen på att bygga en studio till nu.. 😛 Eller bygga ut den befintliga kanske, hehe...
RoBERT Postat 18 november 2008 Trådstartare Postat 18 november 2008 Jag undrar när jag kommer flytta hem till Bergkvara igen.. Saknar studion!!! 🙁 hehe kan förstå dig, studion är faktiskt riktigt fet. Jag bor i Torsås men vi spelar verkligen inte in samma musik, jag spelar in hiphop mest. Men fyfan vad fet studion är, håll den ren och upptadera den regelbundet då du får pengar till det, keep it up 🙂 Ha det Torsås minsann. 🙂 Så trevligt! Jag kommer ng bara vara hemma ett par dagar i jul. Måste ju ha lite pengar så man överlever å så.. Jobbigt det där. Jobba i mellandagarna liksom. Men känner du mig eller har vi helt olika åldrar? JAg har ju hängt en del på T.M. och vickat som musiklärare å sånt. Eller är du över 30? inte lätt å hålla reda på hela befolkningen ju, hehe... 😉 God jul! 😉
RoBERT Postat 20 november 2008 Trådstartare Postat 20 november 2008 (redigerat) God afton i höstvädret. Perfekt dag för att sitta och mecka med musik. 🙂 Jag har dock inte gjort det. Istället har jag suttit å grejat med en sketchupmodell av studion i typ tre dagar. Hade jag varit hemma så hade jag ju kunnat ta mer exakta mått. Jag hade yttermåtten på höjd å bredd å allt sånt, men det kan vara att dörrar och fönster inte sitter exakt rätt. kan tänka mig en skillnad på 10 cm max. men som jag ser det så är det centimetrar som blir till min fördel. Dvs det ni ser är worst case scenario, haha. 😛 Men det var kul att lära sig programmet iallafall. Har aldrig använt det förut. Ni som vill och kan: 🙂 Jag har iofs inga pengar till detta projekt överhuvudtaget just nu, men förhoppningsvis i början på nästa år. Men det jag undrar är hur jag ska fixa till kontrollrummet i vår studio. Pengarna tog liksom slut när vi byggde å grejade. Nr 1 är alltså att fixa en ok mixplats. Dvs att jag gärna håller mig inom ramen som Cruncher hade. 😛 Alldeles maximum på 5-6 tusenlappar inkl moms. Tänkte man kunde göra såhär: Jag slänger upp bilden på studion. Det är alltså kontrollrummet det handlar om nu. Säg vad ni tycker och vad man kan göra åt det. Jag är händig, så att bygga är inga problem. Behöver lite hjälp med hjärnaktiviteten på det astrofysikintergalatiska språket man använder ibland för att förklara såna här saker. 😛 Det låter väl som en bra idé? ☺️ Här kommer en bild på andra sidan studion. bara så ni ser hur hårt jag jobbat med ritandet, haha.. 😉 Tooodelihooo!! 😄 /RoBERT EDIT: Den lilla akustikbehandling jag har i kontrollrummet idag är inte med på bilden. Tänkte det är bättre att fundera från noll... 🙂 EDIT 2: Om någon vill ha sketchupfilen och kladda direkt i den så skickar jag den gärna. MSN eller Gmail brukar ju funka bra. Redigerat 20 november 2008 av RoBERT
Limpan Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Vilken fin ritning dude! =) Behöver du egentligen två ingångar till studion? Om du slår igen dörren i kontrollrummet och bara använder dörren ute i inspelningsrummet som in- och utgång så har du ju två fina hörn i kontrollrummet för basfällor...? Att få bort de 90-graders vinklarna i hörnen av kontrollrummet tror jag gör en hel del för akustiken oxå. Den andra två hörnen är nog svårare att göra nått åt. Sen skulle ju jag kanske försöka sätta nått i taket av kontrollrummet också.
RoBERT Postat 1 december 2008 Trådstartare Postat 1 december 2008 kanske lika bra att starta en ny tråd som handlar om kontrollrummet... 😎 ingen verkar vara intresserad av denna tråden längre.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.