Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Har hållt på ett bra tag med en låt nu som jag verkligen tror på och kom av "misstag" fram till att vocalsen i Avicii's kommande låt "City lights" passar så bra till att jag inte kan tänka mig använda något annat.

Det jag undrar över är dels:

1. Hur kontaktar jag skivbolaget för att möjligtvis få rätt till att använda vocalsen? (Tror det heter PRMD Music)

2. Om jag använder vocalsen utan att ha rätt till det, kommer min remix då att tas bort så fort dem upptäcker den?

Annons
Postat

1. Hur kontaktar jag skivbolaget för att möjligtvis få rätt till att använda vocalsen? (Tror det heter PRMD Music)

Du behöver nog både tillstånd från skivbolaget och förlaget (textförfattaren). Ring förlaget och fråga efter personen som sysslar med synk. Dock kan de ta betalt för din användning.

Lite osäker på vem på skivbolaget du ska höra av dig till. Du får nog vara beredd på att lägga fram vad de tjänar på detta. De kommer inte ge tillstånd till något de inte tror på. Även skivbolaget skulle kunna ta betalt för användningen av deras inspelning.

2. Om jag använder vocalsen utan att ha rätt till det, kommer min remix då att tas bort så fort dem upptäcker den?

Då kan du nog förvänta dig att det kommer en delgivningsman som ger dig ett kuvert där du väntas infinna dig i tingsrätten för copyrightbrott.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.