jontah Postat 20 september 2015 Postat 20 september 2015 (redigerat) Hej! Använt Cubase ett bra tag nu på Mac OSX Yosemite 10.10.5. Jag har en del märkliga problem som jag inte blir klok på. T.ex. när kollar i program så står det att Cubase ska öppnas i 64-bit (jag har klickat ur "öppna i 32-bitars läge") och när jag drar ut ikonen till min Dock så öppnas den lik förbaskat i 32-bitars läge. HUR GÖR JAG?! Samma om jag söker i spotlight på cubase så öppnar den endast sig i 32-bitars läge. Jag vill öppna i 64-bitars läget istället. Sedan så har jag en hel del plugins installerade. Sylenth1 har släppts i 64-bitars beta för OSX nu, och jag får den att fungera alldeles utmärkt i Logic Pro X, men inte i Cubase Pro 8. Det som händer är att den ligger i en mapp som heter PluginsBridgedFor64bitVSTHost, eftersom jag tidigare har använt mig av jBridge och bridgat pluginen. Men jag har tagit bort jBridge samt alla mappar och jag söker på min mac efter just den mappen (alltså PluginsBridgedFor64bitVSTHost), men den hittar ingenting alls. Har varit inne i plugins mappen och audio mappen och kikat och tagit bort allt som behövs, men det finns fortfarande kvar i enbart Cubase och därav vill den inte öppna sylenth1 för att den tror att den fortfarande är bridgad av någon anledning :/ jBridge är avinstallerat för länge sedan, tål inte skiten (även fast bridgen är bra och fyller sin funktion så har den buggat allt för mycket för mig vilket gjorde att jag avinstallerade det). Blir inte klok! 😄 snälla hjälp! Tacksam för svar. Mvh J Redigerat 20 september 2015 av jontah
pme (oregistrerad) Postat 20 september 2015 Postat 20 september 2015 Om du startar den i en terminal då? Det är lite märkligt att den alls har kryssat i 32-bitars läge. Har du uppgraderat från en riktigt gammal version eller något sånt?
jontah Postat 20 september 2015 Trådstartare Postat 20 september 2015 Jag fixade precis problemet med jBridge. Tydligen var mappen som jBridge skapat för 32 till 64bit plugins som blivit bridgade hidden i biblioteksmappen så jag höll in knappen ALT och klickade på bibliotek så dök den upp, sedan raderade jag den bara. Men problemet med att cubase fortfarande öppnas i 32-bit när den ligger på Dock'en kvarstår dock. Om du startar den i en terminal då? Det är lite märkligt att den alls har kryssat i 32-bitars läge. Har du uppgraderat från en riktigt gammal version eller något sånt? Nope har absolut senaste versionen av Cubase. Jätte märkligt! spelar ingen roll om den öppnas via terminal.
jontah Postat 20 september 2015 Trådstartare Postat 20 september 2015 ingen som vet vad problemet kan vara? går verkligen inte att öppna från Dock eller spotlight :s bara från program så det blir 64bit.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.