Jump to content
Annons

Akustiskbehandla utan att "skada" väggar...


Papercut

Recommended Posts

Hej!

Har äntligen tänkt ta tag i detta med akustikbehandling av mitt rum. Rummet är hos mina föräldrar och renoverades nyligen med målning av väggar och fondtapet osv. Av den anledningen varken vill eller får jag göra alltför många hål i väggarna och letar nu efter någon magisk lösning på detta?

Alla förslag mottages tacksamt!

http://www.primacoustic.com/london.htm

Har kollat på Primacoustic London 12 och funderade på om man bara kunde ha dom ståendes mot golvet och lutade mot väggen?

Känner att jag har dålig koll på detta område så upplys mig gärna om jag tänker helt fel! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Det blir nog svårt med något annat än bas absorbenter. Men du kan montera de på en regel av väldigt lätt modell. Kapa regeln till rätt höjd och se till att kila fast reglen mellan tak och golv, sedan hänger du upp absorbenten på dessa reglar. Det är dessutom oftast bra ur akustiskt perspektiv att få ut absorbenten några cm från väggen. Har du färg kvar från renoveringen kan du måla reglarna i samma färg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan även bygga en innervägg av gipsväggar som hålls ihop av träram, och därför enbart behöver hållas uppe med en bastant skruv i varje hörne. & möjligtvis en i mitten.

Tänkt lösa det så där jag sitter just nu själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...