chR Postat 20 september 2015 Postat 20 september 2015 Jag håller på att bli galen. Jag har ett zoom tac - 2 ljudkort som har fungerat perfekt tills nu. När jag sätter på medhörning när jag skall spela in i mono så rår jag rundgång i programmet. Clicket läcker också in om jag reckarr?! Kör i logic pro X.. någon som kan veta varför? fixade multi out and input för ett tag sen och trodde att det var det men när jag tagit bort det så rundar det ändå.. även gamla låtar peakar sönder så fort dom skall spelas. somsagt blir galen snart.. det vore grymt om någon har en lösning! tack på förhand..
KillwithSkill Postat 20 september 2015 Postat 20 september 2015 //forum.studio.se/topic/149-forumregler-viktiga-att-ta-del-av/#entry759
Peter Roos Postat 21 september 2015 Postat 21 september 2015 Kolla så att inte "Loopback" är markerat på Computer i Tac 2:s Mixer, kan vara det? Man får tänka på att ljudet går in i kortet (och dess mjukvarumixer, in till kanal och sedan ut igen till "Computer" på Tac:s mixer och kan alltså generara rundgång. Jag har märkt av lite latency, trots att jag kör 32 samples, och drar ner regeln på den kanalen jag spelar in på och lyssnar på Tac:s egna mixer. Jag tycker vissa saker med kortet är knepiga, men har kommit på att det är ett väldigt flexibelt kort att jobba med: man kan spela in vad som helst från vilka källor som helst via kortets mjukvarumixer till ditt DAW. Det kunde jag inte med mitt MBox Pro t.ex. Där måste man ju fysiskt måste koppla in två sladdar för att spela in ljud (från datorn). Mycket smart av Zoom. mvh/Peter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.