Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har tvåan till både pc och mac och det var kanon allaredan på den tiden och nu med midi och pluggstöd så blir det ju inte sämre direkt.

Redigerat av Burnin Sven
Postat

Jag funderar på att testa en ny DAW. Kör Cubase 5 i dagsläget. Mixbus 3 kostar en åttondel(!) av vad Cubase 8 Pro kostar, hur pass begränsad skulle jag bli om jag gick över till Mixbus?

Postat

Antar att det beror på hur du använder Cubase. Jag använder verkligen inte alla tillbehör och funktioner i Cubase idag (sitter också med femman). För min del tror jag inte att jag skulle bli så begränsad, särskilt då mixbus 3 stödjer tredjepartspluggar.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Midi delen tror jag är helt ny så det vet jag inget om och jag har aldrig kört cubase så jag kan inte jämföra. Det känns som att det går fortare att komma fram till nåt som låter vettigt i mixbus i alla fall om man jämför med Logic 9.

Det bästa är nog att kolla på filmerna på deras kanal och ta ett beslut utifrån det.

Postat

Vad gäller midi så har jag läst att någon jämfört den med Cubase midi, vilket jag kan tycka känns positivt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.