Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

1. Vad har du?

2. Vad Kostade det (ca 200, 500, 1000, 2000 kr?)

3. Vad använder du det till (Prodda Electro, Dubstep, Rap, Rock, House, Pop osv. Club DJ?)

(Jag har Roland (AU-55) QUAD-Capture och har det mest för att spela Electro/ Dubstep hemma och i PA)

Annons
Postat

1) Ett Roland Studio Capture, samt ett gammalt Edirol UA 25EX

2) 7 500 och ca 2000

3) Har ett i garderoben och det andra i en väska i annan lokal. Används i princip aldrig då jag föredrar mina andra ljudkort (RME).

Postat

1. Jag har en uråldrig Novation Xiosynth. En kombinerad synt/klaviatur/ljudkort.

2. Minns inte, men ca 3 000?

3. Använder det som låtskrivarverktyg ihop med Cubase, men det blir inte mycket gjort.

Postat

1. Antelope Zen Studio

2. Kostar ca 18500:-

3. Mitt huvudsakliga ljudkort är i och för sig RME HDSP9652, med externa omvandlare. Zen Studio ger mig även portabla möjligheter, men i studion tjänstgör det som omvandlare till RME-kortet...

Postat

1. Presonus AudioBox 1818VSL.

2. Listpris ca 5500 kr tror jag, men jag gav ca 3700 på en kampanj.

3. Köpte det för att det har 8 kanalers input och jag ville kunna spela in trumset hyfsat, eller kanske liveinspelning med mindre grupp (jazztrio/kvartett).

Använder det för alla möjliga stilar, akustiskt och elektroniskt. Prisvärt, enligt min åsikt.

Postat (redigerat)

Ett Line6 UX2 som nu mest fungerar som dongle för Pod farm 1&2 ca 2000 när jag köpte det. Använder ett M-audio C400 för att spela in sång och gitarr och bas med samt för mix. Har separat volym för monitorer och hörlurar på ovansidan av kortet så mycket praktiskt, ca 2000 det också. Behöver nästan aldrig mer än 2 kanaler.

Redigerat av berch

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.