Wuu (oregistrerad) Postat 15 september 2015 Postat 15 september 2015 (redigerat) Hejsan! Har ett litet dilemma att jag måste ha besvarat innan jag vågar mig på en nödvändig formatering av datorn. De jag oroar mig för är ifall Fl studio samt övriga tillägs VST plugins som nexus, sylenth1, Glitch m.m tappar de inställningar, justeringar, automation clips bla som man gjort under diverse musikprojekt (flp). De vill säga att musikprojekten man gjort inte alls låter som de tidigare gjort innan ominstallation eller till och med inte hittar nödvändiga plugins/presets. Har ett svagt minne av jag råkat ut för detta tidigare och de är ju inte såvidare kul. Så hur löser man detta bäst? Redigerat 15 september 2015 av Wuu
Jeppan98 Postat 15 september 2015 Postat 15 september 2015 Jag installerade om datorn innan sommaren, men alla mina projekt var som vanligt efter. var ju såklart tvungen o sitta flera timmar o mecka ihop alla plugins ingen men...
laban1 Postat 16 september 2015 Postat 16 september 2015 Mac eller PC? Har du backup på allt, datorn blir sop-ren efter formatering? Program och plugins och filer du skapat har du givetvis sparat på annan hårddisk, Preset som man skapat är lätt att glömma, Kolla runt och ha 100% koll innan du formaterar. Tips: I slutet av varje projekt gör du audio av alla track. Skapa en ny version av projektet för detta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.