Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Snart dags för nästa burk, så detta är min första - och troligtvis sista - förfrågan rörande om något kan vara värt att ändra på (grafik, agg etc.). Första gången jag ska bygga nå't och inga stora projekt jag pysslar med utan max 60-70 spår med 50-60 pluggar i varje.

Även viss foto-/videoredigering, men det är det lilla. Kontinuerlig tracking via ett RME UCX f.ö.

post-20595-0-32332000-1441797646_thumb.jpg

Redigerat av JohnRick
Annons
Postat (redigerat)

Väldigt bra setup. Både moderkort, cpu, disk och inte minst nätdel.

Två saker jag absolut skulle ändra på/lägga till:

1. Lådan. Byt ut till en Fractal Design Define R5. Den lådan har ljudisolering, mycket smarta lösningar, gott om plats, snygg och ren design samt fläktfilter. (Vilket är en dealbreaker för mig när jag bygger en seriös dator.) Dessutom är den billigare. OBS: Se till att välja den utan fönster: https://www.dustinho...10959/define-r5

2. Köp till en tredjeparts cpu-kylare. Det följer förvisso med kylare till CPU'n, men de har en tendens att låta mer och dessutom sitter fläkten riktad nedåt (edit: mot moderkortet) - vilket vispar runt varmluften i lådan. Komplettera med en Noctua NH-U12S. Den kostar förvisso en slant, men den är dödstyst, lättmonterad, kyler extremt bra, och dessutom blåser varmluften mot lådans bakre chassifläkt. https://www.dustinho...0742923/nh-u12s

Redigerat av Cathrine
Postat

Tack för input Cathrine. Hade väntat mig mer mothugg, men trevligt att det mesta verkar harmonisera. Kylartillägg kan vara idé ja. Chassit hade jag inte tänkt skulle vara den svaga punkten då jag tyckte det valda hade fått bra omdömen både vad gäller kylning såväl som platslösning och overall cleanliness. Men är inte sämre än att jag kan ändra mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.