Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag letade men hittade ingen annan liknande tråd.

När jag exporterar min färdiga låt uppstår det ett brusljud främst på basstrumman, det sprakar.

Har prövat olika inställningar men samma problem kvarstår. Jag har tidigare exporterat låtar utan att få samma problem, och även om denna låt har betydligt mera plugins i sig så tycker jag inte att det borde vara något problem. Har varit in och mixtrat i EQ2 men det har jag också gjort på tidigare låtar.

Ni får ursäkta min ordkunskap inom ämnet, då jag inte precis är någon expert!

Jag vill ha så hög ljudkvalité som möjligt då jag tänkte lägga upp låten på diverse hemsidor. Har någon en lösning på mitt problem?

(Ignorera namnet på låten, haha!

Tack på förhand!

DJ Broccoli.

Här är inställningarna jag använt till tidigare låtar, som funkar utan problem.

post-39546-0-16911700-1441743999.png

Annons
Postat

Jag är absolut ingen expert på området, men hade något liknande problem för några år sedan och vill minnas att det var en plugin som av någon anledning lät illa när jag försökte exportera filen. Bytte då till en annan plugin och sedan var problemet löst. Men så kanske man inte alltid vill göra.

Vad händer om du väljer "split mixer tracks" - hamnar bruset på alla kanaler då, eller bara på bastrummans kanal?

• 4 veckor senare...
AtoneMusic (oregistrerad)
Postat

Om du fortfarande har problem... förmodligen är det att mastern går över 0 db. Dra ner mastervolymen så att den snittar runt -4 db.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.