Bloeas Postat 19 augusti 2015 Postat 19 augusti 2015 Tjenare!! Jag har gjort en ominstallation på burken och även bytt ut diskarna. Efter lite meck har jag fått allt att funka och mina Templates ligger på plats. Men när jag startar någon av mina templates får jag upp en jävla massa missing files. Alltså filer som funnits i tidigare projekt som jag inte använder längre. Alltså mina templates har vuxit fram med åren och när jag gjort en bra mix skriver jag datum och sparar tex trummsetup för att använda den i nästa projekt och oftast blir jag mer nöjd med ljudet i nästa projekt och då skriver jag nytt datum och sparar den. så har jag hållit på i ett antal år =) Så, hur får jag bort detta?
Peter Roos Postat 19 augusti 2015 Postat 19 augusti 2015 (redigerat) Finns en funktion i Audio Poolen för att rensa "överflödiga" filer (i några varianter av Cubase) Kolla exakt vad du rensar bort innan bara. Mvh/Peter Redigerat 23 augusti 2015 av Sleap
Bloeas Postat 19 augusti 2015 Trådstartare Postat 19 augusti 2015 Jo, det är ju det, vad vågar jag slänga. Tömde papperskorgen i Audio pool men enligt cubase ligger det fortfarande 5 gig audiofiler. Går det inte att slänga det som inte används?
pme (oregistrerad) Postat 19 augusti 2015 Postat 19 augusti 2015 Det finns en funktion media->remove unused media. Där kan du ta bort filer från poolen eller flytta till trash. Sedan kan du tömma trash.
Bloeas Postat 20 augusti 2015 Trådstartare Postat 20 augusti 2015 Det finns en funktion media->remove unused media. Där kan du ta bort filer från poolen eller flytta till trash. Sedan kan du tömma trash. Tack!! =)
Bloeas Postat 20 augusti 2015 Trådstartare Postat 20 augusti 2015 Fantastiskt! nu tar det en bråkdel i tid att starta upp projekten. Tummen upp!!!!
slejnard Postat 20 augusti 2015 Postat 20 augusti 2015 Bra att det ordnade sig. Jag undrar om det går att göra likadant fast i Reaper?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.