Gäst Postat 17 augusti 2015 Postat 17 augusti 2015 Om jag har en ljudfil på datorn och vill jobba med den i Logic och den är 16 bit, hur konventerar jag den till24 bit ? Samplerate vet jag hur man gör men hittar ingen inställning i Logic där jag kan ändra bit djupet. Det ända som finns är att välja om jag vill spela in i 24 bitar. Vet någon och kan du hjälpa mig ?
KillwithSkill Postat 17 augusti 2015 Postat 17 augusti 2015 Om jag har en ljudfil på datorn och vill jobba med den i Logic och den är 16 bit, hur konventerar jag den till24 bit ? Samplerate vet jag hur man gör men hittar ingen inställning i Logic där jag kan ändra bit djupet. Det ända som finns är att välja om jag vill spela in i 24 bitar. Vet någon och kan du hjälpa mig ? Du behöver inte konvertera det till 24 bitar. Och om du ändå konverterar så blir det inte bättre kvalité för det. Men om du prompt envisas och vill ha den i 24 bitar så tror jag du kan köra en "bounce in place" i arrange så blir den omskriven till en fil i 24 bitar. Eller så bouncar du ner den och drar in den på nytt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.