Jump to content
Annons

Vad tycker ni?  

7 röster

1. 1. Vad tycker ni?

• 1 (dålig)
      1
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      2
    • 5 (väldigt bra)
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Sommar

ARTIST/GRUPP: Kristian Martti

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:17

KOMPOSITÖR: Kristian Martti

PRODUCENT: Kristian Martti

EV. MEDVERKANDE: Sven Fridén - Textförfattare

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,52 Mb

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK:

Här är ytterligare en låt från mig, hoppas ni gillar den!

The Mr... 🙂

Annons
Postat

Kul det känns verkligen som "sommar" man blir lite upprymd faktiskt...lite pripps blå atmosfär...

Tycker arrangemanget är varierat och bra den blir aldrig tråkig.

Virveltrumman är lite hög blir väldigt markant i versen, fixa till lite stavelser i slutet av första versen. Ibland i versen känns det som sången blir lite avlägsen.

Tycker bäst om versen men refrängen växer lite efterhand, dock är inte förtjust i slutet på texten i refrengen "o vilken härlig värld" låter lite jag dansbandstråkigt... Annars är texten målande och bra speciellt verserna.

förresten glömde jag ju kanske säga att helheten ja den är ju såklart BRA 🙂

Postat

Det låter som två olika låtar... vers/ refräng ...var och en funkar för sig men låter konstigt i samma låt.....men du har en bra röst och skulle tjäna på att sjunga i ett tonsteg högre 😉😄 tror jag 🙂😄

Postat

Virvlen har en alldeles lagom volym 🙂

Tycker att texten i andra versen inte riktigt hänger med melodin... var några ord som du bara tryckt in på nåt sätt... och det förstörde flytet litegrann...

Annars en trevlig låt 😉

Postat

Trummor som används är Groove Agent, eller hur!?

1.33, så förändras sång-soundet lite mycket, är det olika tagningar eller?

Bra låt annars 🙂

Vem sjunger? Låter bra om sången, skulle dock passa ännu bättre i en mera rockig låt.

...Viktor

Postat
Vem sjunger? Låter bra om sången, skulle dock passa ännu bättre i en mera rockig låt.

...Viktor

Det är jag som sjunger...

Postat
Stämman på "Åh, vilken härlig värld" är ganska out.

Ush fan, ja jag hör det nu. Vilken miss. Det måste fixas till!

Postat
Stämman på "Åh, vilken härlig värld" är ganska out.

Ush fan, ja jag hör det nu. Vilken miss. Det måste fixas till!

Lite mer med stämmorna: jag gillar inte att stämmorna möts på sluttonen av så många fraser. Sen tycker jag att texten är lite tvångsmässigt rimmad ibland. Det är lite för ofta jag förstår i förväg vad nästa mening skall bli, om man säger så.

Inte riktigt min påse. Men det är somrigt så det förslår. 😉 Och det låter bra, i alla fall i mina lurar. Med rätt publik kan den nog gå hem ordentligt.

Postat

Det blir nog en ominspelning på den här...

Ska tänka över fraseringarna en gång till. Det är ju inte jag som skrivit texten, så jag har ju fått anpassa mig efter det skrivna. Men lite ändringar blir det allt, ni får höra en bättre verision i slutet av veckan!

The Mr... 😉

Postat

Hört bättre från dig. För mycket svensktopp för mitt öra. Som andra påpekat låter det som du trycker in orden för att få de skall passa in i sångmelodin. Tonartsbytet från Cm(?) på versen till A på refrängen låter även mina öron konstigt. Kan du inte brygga över på nåt annat sätt eller välja en annan tonart för refrängen? Elpianot svänger fint och sången är som vanligt bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.