Lonie Postat 14 augusti 2015 Postat 14 augusti 2015 Hej. Hur gick du/ni till väga för att hitta ditt sound. Då menar jag att alla dina låtar låter som att de kommer från samma person.? Jag har hållt på med musik i 8 år och fortfarande inte hittat just de. Tips tack!
Den Gode Postat 14 augusti 2015 Postat 14 augusti 2015 Jag vet inte vilken musik du gör, men om man gör vanliga låtar kan det vara en bra idé att begränsa sig. Att man inte försöker hitta nya häftiga ljud till varje låt, utan använder sig av ett elpianoljud, ett basljud osv.
hellfog Postat 15 augusti 2015 Postat 15 augusti 2015 Jag vet inte vilken musik du gör, men om man gör vanliga låtar kan det vara en bra idé att begränsa sig. Att man inte försöker hitta nya häftiga ljud till varje låt, utan använder sig av ett elpianoljud, ett basljud osv. Kan vara ett sett att göra så, men vet inte om man hittar sitt sound av att göra så. Själv så anstränger jag mig inte för att det ska låta lika, men sen råka det bara låta lika ändå i slutändan ofta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.