Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: She is Romantic

ARTIST/GRUPP: Spaceman

VOCALS: Spaceman

GUITARS, SYNTHS: Spaceman

GENRE:Space

LÅTLÄNGD: 2:53

KOMPOSITÖR: Spaceman

PRODUCENT: Spaceman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 4 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

She is Romantic, den blev lite dist och brus, så går det när man drar på i rattarna...

LÅTNAMN: Rub it in

ARTIST/GRUPP: Spaceman

GENRE:Space

LÅTLÄNGD: 3:22

SYNTHS: Spaceman

KOMPOSITÖR: Spaceman

PRODUCENT: Spaceman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 4,7 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Lite hoppa hage, Rub it in betyder "smörja in", typ...

Redigerat av spaceman
Annons
Postat

She is romantic var riktigt skoj, även om jag inte uppskattar den låt. Måste säga att du till fullo fångat 80-talskänslan, jag tycker det låter som något Falco skulle kunna ha gjort kring '87. Sättet du sjunger och spelar gitarr känns verkligen autentiskt. Bra röst förresten!

Du borde satsa på att putsa till trummorna dock, de låter som tagna från trumbanken på en billig Casio hemkeyboard. Den andra låten lät väl kanske lite mycket billigt synthdemo för att jag skulle orka lyssna mig igenom.

Postat

she is romantic:: schysst sound, väldigt svängigt. bra sång! saknar en refräng, nåt som lyfter efter första versen, istället för det där romanticsnacket.

rub it in:: ska du inte ha nån sång på den? nu är den rätt trist att lyssna på, låter som soundtracket till outrun eller nåt sånt gammalt tvspel.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.