Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej,

jag försöker hitta vilken usb version mina enheter har med hjälp av:

I Enhetshanteraren/Device Manager ser du detta. Klicka på plus-tecknet vid USB-styrenheter. Ser du Enhanced Host Controller (se bifogad bild) har du USB 2.0, annars är det USB 1 för din del.

men det är inte tydligt nog vilken enhet det gäller.

kan man göra på nåt enklare sätt?

mvh

Annons
Postat

I Enhetshanteraren ser du vad det är för sorts port - men det är inte så lätt att veta vilken controller som hanterar vilken port. Kolla i manualen till moderkortet (finns på tillverkarens hemsida), så får du reda på vilken av portarna som är vilken USB-version.

Anslutna enheter kan du, såvitt jag vet, inte se någon info om i Enhetshanteraren angående vilken USB-version de har - utan även där är enda sättet att kolla i manualen till varje enhet.

Postat

Kan du fylla ngt USB minne med t ex några filmer och kopiera till hårddisken och klocka hur lång tid det tar för var och en av dina usb-portar? Snabbt=USB 2, långsamt =USB 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.