Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Går det att använda två stycken digi002r samtidigt för att få 16 analoga in? Jag har läst mig till att Protools LE bara fattar 1 digidesign hårdvara, men funkar det i tex Logic? Är det någon som har provat?

Är nämligen i valet och kvalet om jag ska köpa en till 002 eller nån preamp modul att koppla till min nuvarande digi002r.

Erfarenheter??

Annons
Postat

sälj din gamla 002:a och köp ett MoTu 24 i/o så får du 24 in/ut för runt 15 000:-

Jag har endast dåliga erfarenheter av 002 + Logic.

Iaf när det kommer till användning med Mac G5 processorer.

Kortet går offline hela tiden och ett mer instabilt system med latency osv har jag aldrig skådat 🙂

Antar att du redan har en mixer? Har du i sånt fall 24 kanaler så är valet självklart enligt mig.

/Micke

Postat

Det vore kanon om det inte vore så att vi använder protools för postproduktion (film) i studion. Så digidesign blir nog (tyvärr) kvar i vår studio.

Ingen som har nån erfarenhet av två digi002:or ihop?

Nån som har nåt bra tips på micpre´s med adat lightpipe annars?

Postat

Prova posta i ProTools-forumet också...

Mickpreamps med ADAT-utgångar finns det väl ett gäng, Presonus, M-audio och Behringer är det jag kommer på just nu. Men det finns säkert fler.

Postat

Det går inte att köra två stycken Digi 002 ihop. Som tidigare postare sagt får du skaffa en åttakanalers AD/DA-omvandlare som du kopplar in via ADAT-porten på din Digi 002. Då får du 16 stycken analoga in- och utgångar i ditt system.

Alesis AI3 är ett billigt alternativ om du bara behöver linjeanslutningar, annars finns mikpreampar med ADAT-koppling från bland andra Focusrite och Presonus.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.