Zauron_87 Postat 21 juli 2015 Postat 21 juli 2015 Hej på er 🙂 Tänkte kolla vad ni tycker om min senaste mix. Det är mitt egna bands singel. I höst så släpper vi vårat första album 🙂 Mastrad av min vän Moje Andersson https://www.youtube.com/watch?v=PYNU7_SuIDQ
Jayway Postat 22 juli 2015 Postat 22 juli 2015 Lite utanför mina vanliga domäner, men grym låt - och skitsnygg video! Lycka till med plattan! 🙂
Mixertrixer Postat 23 juli 2015 Postat 23 juli 2015 Hej, vet ju inte hur mycket Youtube har förstört låtkvaliten men låten saknar botten i mitt tycke. Låter överhuvudtaget ganska tunn. Sången drunknar i allt ljud dessutom. Men det är vad jag tycker. Borde gå att få den låta bättre.
Yulen Postat 23 juli 2015 Postat 23 juli 2015 Diggar låten! Jag tycker det är uppfriskande att ni inte blandar in rensång utan bara kör med screams! Ljudmässigt så saknar jag också lite botten, men som sagt kan det lika gärna vara YouTube. Jag tycker däremot inte att sången drunknar, men skulle vilja ha lite mer definition av basen (instrumentet) men det skulle jag tro ligger i att jag saknar botten. Jag gillar att ni fått sån bra separation mellan synt och gitarr under refrängen dock! Mixen känns full, men man hör ändå instrumenten tydligt och kan urskilja vad som händer. Jag gillar trummorna också, särskilt virvel och pukor!
JohnRick Postat 23 juli 2015 Postat 23 juli 2015 Klatschigt överlag! Håller dock med ovanstående. Botten i allmänhet, och basen (instr.) i synnerhet måste nog fram mer. Går nog att ordna med några basbussar och välplacerade distar. Låter lite väl cleant nu. Hade gärna hört en mer skitig version. Vilken USP hade ni i denna mixen - om vi bortser från låten i sig själv? Dvs: vad har ni försökt göra annorlunda mixmässigt för att skilja er från andra mixar som låter ungefär likadant? För gissar att det inte är avsaknaden av botten som är tänkt att särställa mixen från övriga?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.