perstrid (oregistrerad) Postat 20 juli 2015 Postat 20 juli 2015 Hej! Jag hade en gån en t bone CC 100 mikrofon ( http://www.thomann.de/gb/the_tbone_ovid_system_cc_100.htm ) Efter nått inspelningstillfälle började den glappa. Jag lyckades aldrig riktigt fixa det, då jag tror det var kabelbrott. Iallafall har jag nu bara kondensatormikrofonkapseln. Min fundering är detta: Går det att bara löda på en ny mikrofonkabel på kapseln med en vanlig XLR i andra ändan å slå på fantommatnng och tuta och köra???? Eller finns det något motstånd eller något annat som behövs någonstans i den ordenarie kedjan? Till exempel i mini-xlr till vanlig xlr-adaptern som följer med? Tack!
peterT Postat 20 juli 2015 Postat 20 juli 2015 En kondensator mick ska ju ha en förförstärkare också.
Claes Holmerup Postat 20 juli 2015 Postat 20 juli 2015 Ja - själva kapseln har du inte mycket glädje av - utan du måste ha elektroniken som hör till också för att kunna göra något...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.