Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nyss lagt upp en singel på spotify och itunes osv via tunecore (den har inte kommit ut ännu). Jag tänkte också betala för YouTube Sound Recording Revenue tjänsten som alltså hittar ens låtar på youtube så man får en (liten) slant när den "visas" där. Men när jag läste villkoren så står det på punkt 2 och 3:

2.Do not contain any audio library samples, sound effects, or production loops (such as GarageBand loops).

3.Do not contain any third party content that you do not have exclusively licensed (such as samples you do not have exclusively licensed)

Innebär det att jag inte kan använda tjänsten om jag har samples i låten från t.ex. vengeance sample packs, eller vadå? Det låter ju som att ingen producent som använder färdiga samples får använda tjänsten, men så kan det väl inte vara? Knappt nån sitter ju och designar ihop sina egna samples helt och hållet... Och vadå exclusively licensed?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Har nyss lagt upp en singel på spotify och itunes osv via tunecore (den har inte kommit ut ännu). Jag tänkte också betala för YouTube Sound Recording Revenue tjänsten som alltså hittar ens låtar på youtube så man får en (liten) slant när den "visas" där. Men när jag läste villkoren så står det på punkt 2 och 3:

2.Do not contain any audio library samples, sound effects, or production loops (such as GarageBand loops).

3.Do not contain any third party content that you do not have exclusively licensed (such as samples you do not have exclusively licensed)

Innebär det att jag inte kan använda tjänsten om jag har samples i låten från t.ex. vengeance sample packs, eller vadå? Det låter ju som att ingen producent som använder färdiga samples får använda tjänsten, men så kan det väl inte vara? Knappt nån sitter ju och designar ihop sina egna samples helt och hållet... Och vadå exclusively licensed?

Är det kanske så att det är ett tekniskt problem med sampels och loopar som används i stor omfattning. Dvs den fel triggar på dessa efter som det är delvis exakt samma ljud.
Postat (redigerat)

Är det kanske så att det är ett tekniskt problem med sampels och loopar som används i stor omfattning. Dvs den fel triggar på dessa efter som det är delvis exakt samma ljud.

Ok. Men ska man tolka allt det här som att man "absolut inte" ska skaffa tjänsten om man har samples i sin musik. Eller gör det inte någonting om den råkar känna av ett "välkänt" sample i en låt? http://www.tunecore..../agree_to_terms

http://help.tunecore.com/app/answers/detail/a_id/399/~/youtube-sound-recording-revenue-collection-service%3A-frequently-asked-questions

Redigerat av torritorri

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.