Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Tänkte bygga en stratta från GMF och tänkte köpa lite dyrare hals, kropp, pickups och all elektronik men sen kommer vi till stall, svaj, halsplatta och sådana detaljer. Då är frågan är det verkligen så stor skillnad på stall, halsplatta och sådana detaljer mot de dyrare. Isåfall tänkte jag köpa en begagnad riktigt billig fender kopia för några hundra och plocka sådana delar ifrån. Är det värt att göra så eller kommer jag bara ångra att jag inte köpte riktiga grejjor från början och vad är det jag isåfall kommer ångra. Mvh Emil!

Redigerat av Emil Andersson
Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jo du får vad du betalar. Vill du ha bästa möjliga ljud ur guran så snåla inte. Har t ex en äldre modell av Schecter blackjack, med vit bindning. Det var tiden innan det föjde med graph tech översadel och bytte till det. Stallet hade skåror av strängarna. Där blev det ett graph tech stall också. Blev det någon skillnad? Jodå det lät som en betydligt dyrare gurka. Stämmer och intonerar som en dyrare. Graph tech är bra grejer. Likaså Schaller, Gotoh. Och ja, glöm inte för all del i världen bort bra stämskruvar heller. Köpa en riktigt billig fenderkopia och plocka därifrån, det är en riktigt dålig idé.

Redigerat av Die Hard
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Om du ska beställa hals från gmf så beställer du väl samtidigt stämskruvar från dem så du vet att du får rätt eller hur?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.