Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Kör med Addictive Drums 1.0 och Garageband.. Testade att köra midi från Yamaha DTXPL till usb in i datorn.

När jag väljer AD inne i garageband hoppar programmet igång utan problem MEN när jag skall t.ex slå på virveltrumman eller något annat så kommer fel ljud in i programmet..

T.ex, slår jag på cymbalen så blir ljudet en virveltrumma SAMT att virveltrumms spåret reagerar i själva mixern..

Jag har kollat runt lite på olika videos på youtube MEN finns ingen "map windows" i version 1.0.0 utan fick tips att installera eDrum MIDI mapper. Ska det vara bra för att mappa rätt ljud i programmet tror ni?

En fråga till, finns det möjlighet att ha FLER spår i själva garageband? t.ex så jag kan skapa vi säger 8 ljudspår och sen döpa om varje spår till t.ex virlvel,kick m.m?

Annons
Postat (redigerat)

I AD finns ett frågetecken (?) eller Beats längst upp till höger.. Där väljer du Map Window och Map Presets. Där ska det finnas map för Yamaha DTExplorer.

Redigerat av Neosus
Postat

I AD finns ett frågetecken (?) längst upp till höger.. Där väljer du Map Window och Map Presets. Där ska det finnas map för Yamaha DTExplorer.

verkar som att det icke fungerade :/ Tog precis en print screen från datorn. 2r4ifxl.jpg[/img]

Visserligen är inte Yamaha:t inkopplat MEN det finns inget map windows /presents överhuvudtaget 🙁

Tror du att det där programmet eDrum MIDI mapper fungerar ?

Postat

Aha jag har v1.5 ja. Hmm.. Kan du göra ändringar i keymap då?

Nä jag har ingen aning om och hur eDrum MIDI mapper fungerar.

Postat

Ja klura vidare på det där. eDrum MIDI mapper kan fungera bra. Kolla upp det!

...eller så kostar du på ett AD2. Bra program tycker jag. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.