slejnard Postat 29 juni 2015 Postat 29 juni 2015 Hej Är på jakt efter en bra mikrofon till livebruk för min sambo. Hon har mörk men rätt skarp röst så man får skära bort treble. Vi har provat sm58, beta58 men är inte riktigt nöjda. Vill ha en dynamisk. Tips?
Claes Holmerup Postat 29 juni 2015 Postat 29 juni 2015 En bra bandmick kan kanske vara modellen i så fall? Royer R-121 eller liknande?
slejnard Postat 29 juni 2015 Trådstartare Postat 29 juni 2015 Kan ju testa lite kanske. Funkar bandmickar bra live också? + att jag inte äger nån bandmick. Tack för tips! Hur är Beyer Dynamics dynamiska mikrofoner?
CHAE Postat 29 juni 2015 Postat 29 juni 2015 (redigerat) Har du någon särskild budget, slej? Har du möjlighet att fixa så låna hem en SM7B Annars är ju en bandmik som Claes rekommenderade ett intressant alternativ men du efterlyste ju en dynamisk mik. Vänligen, CHAE Redigerat 29 juni 2015 av CHAE
slejnard Postat 29 juni 2015 Trådstartare Postat 29 juni 2015 SM 7b Verkar intressant. Något dyr men går ju att använda i studion också så att. 🙂
CHAE Postat 29 juni 2015 Postat 29 juni 2015 (redigerat) SM 7b Verkar intressant. Något dyr men går ju att använda i studion också så att. 🙂 Onekligen i den lite högre prisklassen, ja men jag menar på att mångsidigheten gör den prisvärd 🙂 Redigerat 29 juni 2015 av CHAE
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 juni 2015 Postat 29 juni 2015 SM 7b Verkar intressant. Något dyr men går ju att använda i studion också så att. 🙂 Klart billigare än en Royer i alla fall. 😉
CHAE Postat 29 juni 2015 Postat 29 juni 2015 (redigerat) Klart billigare än en Royer i alla fall. 😉 He he, förvisso men det finns så klart billigare bandmiks-alternativ också 😉Golden Age exemeplvis. sE Electronics kom ju också ut med ett budgetalternativ (X1R) till sin Voodoo VR2:a och RNR1:a i bandmiks-världen. Vänligen, CHAE Redigerat 29 juni 2015 av CHAE
slejnard Postat 29 juni 2015 Trådstartare Postat 29 juni 2015 Welcome to the djungle 😄 inte lätt detta. Kanske ska mixtra mer med EQ också. Mixern har ju svepbart mellanregister.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.