RobinCarlsson Postat 28 juni 2015 Postat 28 juni 2015 Hej. Jag skall flytta och behöver en laptop där jag kan producera låtar på. Hade tänkte mig en Tjena chefen. Är detta något att ha nu på vägen när jag flyttar? 3.1 ghz i7 16gb ram 1TB PCle 13 tum. Någon som har erfarenhet om detta? Kör ganska kraftiga produktioner med ca100-150 spår + effekter på kanalerna. Tack för svar. Rob
NO10K Postat 15 september 2015 Postat 15 september 2015 Hej Rob. Du har alldeles säkert redan skaffat din dator men: Jag kör på Logic på en MB Pro, 2,7 GHz i7 + 16 GB. Oftast rullar det på bra även om jag aldrig brukar jobba med så många spår som du gör (jag maxar kring 80-90 spår). Det som gör att processorn går i taket är oftast pluggar från 3:e part men det går att effektivisera om man använder trackstacks. Skriv gärna och berätta hur det funkar för dig. /J
Implasticyde Postat 15 september 2015 Postat 15 september 2015 Senaste 13" MBPro har endast dual core i7 = 🙁 Använd Geekbench och allt som får mindre än 10 000 poäng 64-bit mutlicore är inget att ha för din del, under förutsättning att du inte börjar frysa massor av spår i Logic.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.