Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej !

Jag har ett problem i Cubase SX2. Jag har startat ett helt nytt projekt och inte rört några inställningar. Volymen på det jag har spelat in ökar upp till rött i mixen trots att jag spelar in samma sak.

Jag spelar alltså in ett parti och allt ligger på grönt i mixen. När sedan stoppar och spelar upp det inspelade så ökar volymen upp på rött? Det uppkommer på olika partier (slumpmässigt verkar det som).

Vad kan jag ha för problem ? Problemet uppkommer med olika vst pluggar.

Snälla, hjälp,

/Jocke

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

Har du mixern för kanalen ställd på 0db och sedan lägger på en effekt som kanske höjer signalen så kommer den antagligen att peak:a så sänk kanalen med motsvarnde db eller kolla pluggen och sänk output:en där så blir det säkert bra.

För varje adderat spår inspelat i "whatever" db så höjs din totala volym på mixbussen så det är ett ständigt sänkande av kanaler när man mixar vilket är ett bestående fenomen av adderadade kanaler.

"Ale förgyller kvällen också men whisky funkar bäst!"

Postat

Problemet är att detta uppkommer trots att jag inte har på några som helst effekter. Väldigt skumt fel !?

Ingen som råkat ut för samma sak?

/Jocke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.