Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej studioforum! Jag har ett otroligt frustrerande midi problem i hemmastudion. Jag har ett Mbox 2 pro ljudkort som ju egentligen är optimerat för Pro tools som jag förstått det men jag har nu bytt till Logic och läst att det borde fungera.

Logic känner igen ljudkortet utan problem och midi lampan på ljudkortet blinkar när jag spelar på mitt midi klaviatur så signalen går in i kortet men logic känner inte av någon signal. Det är inte bara det att det inte hörs någonting från pianopluggen utan Logic registrerar ingen midi signal alls. Om den hade känt av någonting så hade den ju visat vilken ton/ ackord man tog i den lilla "Beats and projekt" rutan.

Jag har provat att starta om allting, bytt midi klaviatur, provat "Reset all midi drivers", laddat ner alla senaste uppdateringar av Logic men nu har jag slut på idéer!

Är det någon som har en aning om vad jag bör göra? Är det i Logic eller i midi ut signalen på ljudkortet som problemet sitter?

MVH Joakim

Annons
Postat

Tack KillwithSkill för svaret! Det visade sig dock att Mbox2 pros drivrutiner inte stödjer OSX Yosemite som jag tyvärr uppgraderat till utan att tänka mig för!

Om någon har samma problem fast en vanlig mbox2 fanns det tydligen ett sätt att få det att funka med Yosemite som går att läsa om på länken:

http://duc.avid.com/showthread.php?t=356951

För mig blir det nog att försöka nedgradera mig till Mavericks igen, tack för hjälpen ändå!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.